Spis treści
Rezerwacje Airbnb: koniec z ukrytymi opłatami
Z uwielbianej niegdyś platformy rezerwacyjnej korzystali miłośnicy podróżowania, którzy nie chcą wydawać ogromnych kwot na noclegi. Airbnb, które oferowało wtedy stosunkowo tanie i komfortowe miejsca noclegowe w prywatnych nieruchomościach zrobiło furorę – turyści z całego świata mogli znaleźć tam kwatery zarówno w najpopularniejszych destynacjach świata, jak i odludnych zakątkach globu. Między gośćmi i gospodarzami nawiązywały się nawet przyjaźnie, które nierzadko trwają do dziś. Od miesięcy mówi się jednak o absurdalnych cenach i ukrytych opłatach za sprzątanie czy o płatności serwisowej, o których dowiadujemy się dopiero podczas rezerwacji. Irytujące rozwiązanie zostało co prawda zniesione w Europie (serwis pokazuje użytkownikom realny koszt pobytu), jednak reszta świata nadal ma z tym kłopot, co skutecznie odstrasza potencjalnych klientów.
Często okazuje się również, że cena noclegu znacznie przewyższa tę widoczną na stronie głównej. Serwis, który miał być przeciwieństwem hotelowej drożyzny, sam wpadł w tę pułapkę — obecnie ceny są do siebie bardzo zbliżone.
Firma postanowiła więc całkowicie zrezygnować z takiego rozwiązania – już od grudnia 2022 roku wszystkie opłaty (oprócz lokalnych podatków) będą widoczne w wyszukiwarce.
Wymagania gospodarzy „powinny być rozsądne”
Wprowadzenie zmian poskutkowało także podjęciem tematu – często dziwacznych – wymagań gospodarzy. Niektórzy życzą sobie nawet, by goście zrobili pranie na zakończenie pobytu, mimo że pobierana jest od nich opłata za sprzątanie. W niektórych domach musiała być np. zachowana bezwzględna cisza, a to dopiero początek niestandardowych wymagań. Sytuacja ma się zmienić, o czym poinformował dyrektor Airbnb w swoim wpisie na Twitterze:
Jeśli gospodarze mają jakieś wymagania przy wymeldowaniu, powinny być one rozsądne i przedstawione gościom, zanim zdecydują się na dokonanie rezerwacji
Brian Chesky, współzałożyciel Airbnb za „rozsądne” obowiązki uznaje chociażby wyrzucanie niedojedzonej żywności, zamknięcie drzwi na klucz czy wyłączenie świateł.
Liczba rezerwacji rośnie, ale firma boryka się z problemami
W 2022 roku firma odnotowała wzrost przychodów o ok. 36 procent, jednak portal tur-info.pl wskazał, że model biznesowy firmy nie jest jej mocną stroną – portal z miejsca, w którym można zarezerwować niedrogi nocleg, stał się w pewnym momencie dla niektórych narzędziem do prowadzenia biznesu.
- Klimatyczne noclegi w Tatrach, Sudetach i Bieszczadach. Tam naprawdę można wypocząć
- Najbardziej niesamowite noclegi w Polsce. Norka hobbita, namiot nad przepaścią i inne
- Warszawa popularniejsza i tańsza niż Wilno czy Praga? Statystyki mówią same za siebie
- Wyjazdy na Święta i Sylwestra mogą być rekordowo drogie. Aż 86% hoteli podniosło ceny
Zabierz energię ze sobą
Źródło: Twitter