Bocian Weiwei promuje Polskę w Chinach. Uroczy ptak trafił jako naklejka do chińskiego komunikatora

Patrycja Seklecka
Patrycja Seklecka
Polska maskotka - Bocian Weiwei.
Polska maskotka - Bocian Weiwei. Albin Marciniak / Polska Organizacja Turystyczna
Bocian Weiwei to maskotka, która promuje Polskę w Chinach na fali zainteresowania zabawkami związanymi z zakończonymi niedawno Zimowymi Igrzyskami Olimpijskimi w Pekinie. Polska Organizacja Turystyczna oraz Instytut Polski w Pekinie wykorzystują w ten sposób jej popularność. Zobaczcie, jak wygląda.

Kraje azjatyckie słyną z zamiłowania do wszystkiego, co urocze. Wielką popularnością cieszą się tam gadżety i ubrania z bohaterami bajek, a konkretne miejsca lub instytucje mają swojego patrona-maskotkę. Polskich sportowców na igrzyskach w Pekinie reprezentował… bocian.

Kiedy po raz pierwszy pokazano oficjalną maskotkę XXIV Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pekinie, w sieci zawrzało. Panda Bing Dwen Dwen rozczuliła nawet największych twardzieli, a wszystkie dzieci chciały mieć jakiś przedmiot z jej wizerunkiem. Do chińskiego niedźwiedzia dołączył także polski bocian - Weiwei.

Bocian Weiwei i Bing Dwen Dwen, czyli zgrana paczka

Jak podaje Polska Organizacja Turystyczna, Weiwei to projekt Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Pekinie wraz z Instytutem Polski w Pekinie. Jego imię pochodzi od chińskiej nazwy naszej rodzimej rzeki - Wisły i stworzono go na bazie ilustracji Agi Pietrzykowskiej, która narysowała bociana już w 2019 roku na potrzeby polskiego instytutu.

Weiwei znalazł się na 16 wirtualnych naklejkach, które użytkownicy mogą przesyłać sobie na popularnym chińskim komunikatorze WeChat. Twórcy projektu mają nadzieję, że za pomocą zabawnego Weiwei’a przybliżą mieszkańcom Chin nasz kraj i stworzą z nim pozytywne skojarzenia.

Naklejki na Wechat są popularną formą animowanych emotikon, używanych na co dzień przez użytkowników aplikacji w rozmowach. Dzięki temu mają szansę w łatwy sposób dotrzeć do szerokiej publiki i zainteresować Polską większą liczbę odbiorców. Maskotki są często wykorzystywana formą marketingu w Chinach i posiada je większość lokalnych najbardziej popularnych korporacji. - czytamy na stronie POT.

Na jednej z naklejek polski bocian przytula swojego przyjaciela - Bing Dwen Dwena, czyli maskotkę całych igrzysk.

Shuey Rhon Rhon i Bing Dwen Dwen - ulubieńcy 2022 roku

O to, jak miała wyglądać maskotka tegorocznych zawodów, walczyli autorzy prawie 6 tys. projektów z 35 różnych krajów. Ostatecznie wytypowano projekt grupy grafików pracujących pod nadzorem artysty Cao Xue - to dzięki nim mogliśmy podziwiać okrągłą pandę w sportowym kombinezonie.

Do pandy dołączyła również maskotka igrzysk paraolimpijskich - Shuey Rhon Rhon (zaprojektował ją Jiang Yufan z Jilin Art Institute of Design). To tradycyjna chińska latarnia o posturze człowieka.

To nie pierwszy raz, kiedy organizatorzy zaskoczyli odbiorców rozkosznymi ilustracjami mającymi promować igrzyska. W 2018 roku zawody w południowokoreańskim Pjongczangu promował podobny do tygrysa Soohorang, natomiast w 2010 roku w Vancouver sportowców wspierała „Wielka Stopa” - Quatchi.

Źródło: pot.gov.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na stronapodrozy.pl Strona Podróży