Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
W woj. dolnośląskim nie brakuje ścieżek spacerowych. Mamy dla Was 10 sugestii. Możecie namówić znajomych lub rodzinę i wspólnie odkrywać uroki naszego regionu. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 10 tras na spacer w woj. dolnośląskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw.

Spis treści

Na spacer po woj. dolnośląskim

We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 10 tras na spacer w woj. dolnośląskim, które inni już sprawdzili. Wybierz najlepszą dla siebie.

Nim wyruszysz, sprawdź, jaka będzie pogoda. W sobotę 20 kwietnia w woj. dolnośląskim ma być od 8°C do 10°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 32% do 64%. W niedzielę 21 kwietnia w woj. dolnośląskim ma być od 6°C do 9°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 8% do 29%.

🌳 Trasa spacerowa: Najpiękniejszymi zaułkami Opola - trasa historyczna

• Początek trasy: Bierutów
  • Dystans: 4,57 km
  • Czas trwania spaceru: 52 min.
  • Przewyższenia: 147 m
  • Suma podejść: 855 m
  • Suma zejść: 864 m

Spacerowiczom trasę poleca Mar.now

Trasa łączy niemal wszystkie atrakcje Opola i zaczyna się na MOŚCIE PIASTOWSKIM. Z mostu widać wieże ponad 700-letniej KATEDRY św. Krzyża, w miejscu kościoła ufundowanego przez B. Chrobrego z 1005 r. Skręcamy w dół w prawo, za bawarską restauracją Starka, mieszczącą się w zabytkowej kamienicy i zostawiamy po prawej stronie remontowany opolski AMFITEATR TYSIĄCLECIA - obecnie teren wykopalisk archeologicznych. Przesmykiem między budynkami urzędów wychodzimy na ul. Piastowską. Przed nami najsłynniejsza panorama miasta - "OPOLSKA WENECJA" nad rzeką Młynówka. W nurcie rzeki odbijają się wielowiekowe kamienice, budynek dawnej synagogi, młyna - dziś zaadoptowane przez restauratorów czy opolską telewizję. Po prawej strony widać biały kościół i klasztor franciszkański, gdzie znajdują się b. ciekawe groby piastowskie z czasów Wł. Łokietka (w tym - jego wnuczki). Zostajemy po prawej stronie ul. Piastowskiej, naprzeciwko kościoła i mostu, przy którym znajduje się pomnik Karola Papy Musioła, burmistrza Opola, pomysłodawcy festiwalu piosenki. Po prawej stronie, nad gmachem urzędów, króluje najstarszy zabytek miasta - średniowieczna WIEŻA PIASTOWSKA (świetny punkt widokowy na rynek i centrum miasta), jedyna pozostałość po zamku książąt cieszyńskich sprzed ponad 700 lat. Przechodzimy dalej do PARKU ZAMKOWEGO ze stawem i fontanną. Warto poświęcić choć kwadrans, by pospacerować uliczkami okolicy - to serce wyspy PASIEKA, klimatem przypominające warszawską Saską Kępę, gdzie większość willi kryje ciekawe historie. To tu mieszkali opolscy intelektualiści (niemieccy i polscy), naukowcy, historycy, publicyści, kompozytorzy. Obok stawu znajduje się kryte lodowisko. Nasza trasa prowadzi za stawem zamkowym do Restauracji Radiowej przez szereg instytucji i obiektów - m.in. zabytkowe budynki redakcji Nowej Trybuny Opolskiej, Radia Opole, Domu Kultury, naprzeciwko - obok Biblioteki Głównej Uniwersytetu Opolskiego, Instytutu Śląskiego. Tu wchodzimy na spacerowy zielony MOST GROSZOWY nad Młynówką. Po drugiej stronie mostu docieramy do FILHARMONII (od tyłu) i na chwilę skręcamy w lewo na skwer z 60-letnią mozaikową fontanną, skąd widać najwyższe wieże okolicznych kościołów i ratusza. Przechodzimy w prawo i wychodzimy na pl. Wolności, naprzeciw głównego DEPTAKA miejskiego. Po prawej mijamy niepozorny pomnik z Wieżą Piastowską, wystrzeliwaną z armaty, a 20 m dalej - potężną bryłę pomnika Bojowników o Polskość Śląska Opolskiego zwanego NIKE. Deptakiem na ul. Krakowskiej idziemy do gmachu Dworca Gł. PKP, gdzie skręcamy w lewo za hotelem Mercure do sąsiedniej ul. Kołłątaja. Po jej prawej stronie znajduje się FONTANNA MACIERZYŃSTWA, bogato rzeźbiona i pięknie odnowiona. Dochodzimy do końca tej ulicy, przechodzimy przez ul. Ozimską, by minąć arkady i skręcić w prawo - obejść budynek i skierować się na krętą, brukowaną ul. Sempołowskiej. Mijamy muzeum - najstarszy mieszczański budynek w Opolu (XV w.), z barokowa elewacją oraz neoklasycystyczny pałacyk, siedzibę jednej z wyższych szkół i dochodzimy do pl. Kopernika, gdzie obok okazałego kolorowego budynku Rektoratu Uniwersytetu znajduje się WZGÓRZE UNIWERSYTECKIE z pomnikami m.in. Marka Grechuty, Agnieszki Osieckiej, duetu J. Przybora & J. Wasowski, C. Niemena, obok których można przycupnąć na pomnikowych ławkach wśród zieleni i kameralnych przejść w stronę C.H. Solaris lub - na tyłach - ponad 1000-letniego kościoła NA GÓRCE (najwyższe miejsce w Opolu, miejsce kazań św. Wojciecha), do którego wiedzie wąska droga od pomnika św. Krzysztofa przez nagrobki przykościelne. Stając twarzą do schodów prowadzących w dół z kościoła - po lewej stronie mamy wejście do ogrodu z POSĄGAMI 4 PÓR ROKU, do studni św. Wojciecha, mijając posągi można dojść do pomnika Damy z Harfą - hrabiny Schaffgotschowej i nagrobka biskupa J. Kropidło (metropolity gnieźnieńskiego, przyjaciela króla Wł. Jagiełły) zmarłego w 1421 r., wychodząc z drugiej strony na gmach Rektoratu. Sprzed kościoła Na Górce schodzimy wzdłuż budynku MUZEUM ŚLĄSKA OPOLSKIEGO do RYNKU. Tu od razu rzuca się nam w oczy kierunkowskaz, pokazujący odległości od Opola do wszystkich miast partnerskich, za którym znajduje się wenecki RATUSZ. Idąc pierzeją wschodnią rynku w bruku miejskim wmurowane są gwiazdy sław festiwalu opolskiej piosenki - ALEJA GWIAZD. Kierujemy się wzdłuż kamieniczek pierzei północnej do ul. Katedralnej, docieramy do katedry i z parkingu za ogrodzeniem bazyliki wchodzimy na odrestaurowane mury miejskie nad Młynówką i śluzą, wśród których znajduje się po prawej niepozorna drewniana BASZTA św. Barbary (dawne więzienie kleryków). Przechodzimy przez most na Młynówce i dalej wchodzimy na Most Piastowski, z którego rozpoczęliśmy historyczny spacer.

🌳 Trasa spacerowa: Tum - Łęczyca

• Dystans: 9,04 km
  • Czas trwania spaceru: 2 godz. i 34 min.
  • Przewyższenia: 69 m
  • Suma podejść: 1 529 m
  • Suma zejść: 1 532 m

Wielogorski poleca tę trasę

Z Łęczycy do kolegiaty w Tumie, następnie przez urokliwe miasteczko Łęczyca.

🌳 Trasa spacerowa: Bieg 6 szczytów - trasa ULTRA

• Początek trasy: Stronie Śląskie
  • Dystans: 34,9 km
  • Czas trwania spaceru: 11 godz. i 30 min.
  • Przewyższenia: 761 m
  • Suma podejść: 1 543 m
  • Suma zejść: 1 543 m

Trasę dla spacerowiczów poleca Trasy.gps

Trasa ULTRA jest przygotowana dla zawodników ceniących sobie wyzwania lub z doświadczeniem w biegach górskich. Trasa to "tylko" 35 kilometrów ale suma przewyższeń na poziomie ponad 3000 metrów, sześć wzniesień powyżej 1.200 metrów na trasie biegu czyni go niezwykle wymagającym. Liczne podbiegi, "okna widokowe", zmiany krajobrazu przy przejściu z regla dolnego do górnego, zaleziona znacząca część trasy sprawiają, że będą to także niezwykle atrakcyjne zawody. Poniżej mapka oraz schemat przewyższeń dla trasy ULTRA. (mapa oraz profil biegu mogą ulec nieznacznej korekcie co wynika z faktu, iż dopiero w miesiącu marcu odpowiednie służby określą możliwość odblokowania jednego ze szlaków nie w pełni dostępnego z uwagi na zalegające na nim drzewa).

Wydarzenie odbędzie się w dniach 23-24 września 2017. Drugiego dnia eventu (niedziela) odbędą się dwa biegi, na dystansach 17 oraz 35 km.

🌳 Trasa spacerowa: W krainie dzikich zwierząt - Wyspa Bolko

• Początek trasy: Bierutów
  • Dystans: 17,71 km
  • Czas trwania spaceru: 1 godz. i 32 min.
  • Przewyższenia: 44 m
  • Suma podejść: 511 m
  • Suma zejść: 515 m

Mar.now poleca tę trasę

Wyspa Bolko to centrum sportu i rekreacji Opola. Tu do późnych godzin wieczornych i od bladego świtu można spotkać biegaczy, rowerzystów i amatorów nordic walking, którzy do parku wokół zoo i na nadodrzańskie okolice dojeżdżają z wszystkich dzielnic Opola.
Z roku na rok miasto rozbudowuje infrastrukturę rekreacyjną i upiększa teren, mimo iż prawdopodobieństwo zalania z kolejnym wysokim stanem rzeki jest tu naprawdę wysokie.
Turyści zjeżdżają w te okolice tłumnie do jednej z największych atrakcji miasta czyli opolskiego zoo, w którym nie sposób się nudzić. To świetne miejsce także na spacery pośród ciakwie zaprojektowanych ogrodów w alejkach.
Trasa prowadzi 4 km pętlą wokół ogrodu zoologicznego na obrzeżach – południowo-zachodnim krańcu wyspy Bolko, gdzie dziki żyją sarny, dzikie króliki, lisy, bażanty, a wokół rozpościera się łąka, kwitnąca wiosną makami i rumianami, daleko wzdłuż nurtu Odry. Tu właśnie swoja trasę ma największa biegowa impreza w mieście – Bieg Opolski na 10 km (2 pętle wokół wyspy + ul. Parkowa). Rozpoczynając przebieżkę dogodnym wałem nadrzecznym przy moście od ul. Wrocławskiej, przebiegamy obok starego cmentarza ewangelicko-augsburskiego po lewej stronie Kanału Ulgi Odry w stronę Zdzieszowic i ul. Krapkowickiej przez kolejny most na Spychalskiego, do mostu Kolejowego (trasa prowadzi dołem pod mostem, wzdłuż szpaleru ogródków działkowych, nad którymi wyłaniają się wieże najstarszych opolskich kościołów oraz majestatyczna Wieża Piastowska). Mijamy kolejny most, prowadzący do Wójtowej Wsi na krańcach miasta i skręcamy w lewo razem z trasą, biegnąc nad ścieżką zdrowia – kolejnymi przyrządami usytuowanymi wzdłuż trasy dla miłośników gimnastyki i rozciągania się. Można skorzystać tu m.in. z równoważni, drążków do podciągania się, wiszących kładek i wielu innych przyrządów, atrakcyjnych nawet dla profesjonalistów.
Po przebiegnięciu 3 km od parkingu na końcu drogi asfaltowej za mostem mijamy budynki administracyjne zoo, a za nimi stację obsługi śluz na Odrze i cały czas biegniemy wzdłuż ogrodzenia zoo. Gdybyśmy nie odstępowali ogrodzenia i obiegli ogród zoologiczny przy samym południowym ogrodzeniu możemy z bliska przyjrzeć się sowom, puszczykom, czaplom, a nawet bawołom, zazwyczaj pasącym się w cieniu przy samym ogrodzeniu. Biegnąc dalej wokół wyspy, chcąc „domknąć pętlę” na wale dobiegamy do parkingu zoo i ponownie biegniemy wałem, kierując się na północ w stronę miasta i widocznych z dala wieżowców oraz oświetlenia mostu przy ul. Spychalskiego.

Jaka będzie pogoda?

🌳 Trasa spacerowa: Zoo Wrocław

• Dystans: 7,36 km
  • Czas trwania spaceru: 6 godz. i 36 min.
  • Przewyższenia: 44 m
  • Suma podejść: 932 m
  • Suma zejść: 931 m

Marek79 poleca tę trasę na spacer

Wypad rodzinny z znajomymi do Zoo.

Jaka będzie pogoda?

🌳 Trasa spacerowa: Wrocław

• Dystans: 6,84 km
  • Czas trwania spaceru: 1 godz. i 32 min.
  • Przewyższenia: 101 m
  • Suma podejść: 1 243 m
  • Suma zejść: 1 240 m

Wielogorski poleca tę trasę

Z dworca głównego PKP we Wrocławiu trasa prowadzi przez najważniejsze zabytki miasta.

Idealne na spacer

Materiały promocyjne partnera

🌳 Trasa spacerowa: Pętla Strachocińska

• Dystans: 13,76 km
  • Czas trwania spaceru: 1 godz. i 12 min.
  • Przewyższenia: 23 m
  • Suma podejść: 211 m
  • Suma zejść: 206 m

Spacerowiczom trasę poleca Jac.wos

Bieg rozpoczynamy z pętli tramwajowej na Sepolnie. Kierujemy się prosto wzdłuż ulicy Mickiewicza do mostu Swojszyckiego. Przed mostem przechodzimy przez pasy i wbiegamy na groblę Kanałową. Docieramy do mostu Bartoszowickiego, którym przedostajemy się na drugą stronę kanału Powodziowego. Przebiegamy przez kładkę Raczyńską nad kanałem Żeglugowym przy śluzie Bartoszowice. Biegniemy wzdłuż betonowego ogrodzenia by po minucie skręcając w lewo znaleźć się na grobli Łanieskiej. Po następnych 500m skręcamy w prawo. Poruszamy się wzdłuż metalowej zapory a następnie koroną grobli. W pobliżu Koscioła skręcamy w prawo na groblę Janowicko-Swojczycką, poruszając się którą obiegamy Las Strachociński znajdujący się po naszej lewej stronie. Tereny te to tak zwane Grądy Odrzańskie. Jest to specjalny obszar ochrony ptaków. Gniazdują tu : bielik, kania czarna, kania ruda i bączek. Las Strachociński zajmuje obszar około 200 hektarów: ok 140 hektarów to drzewostan a pozostałe to łąki. Najstarsze drzewa mają 130-170 lat. Teren ten zamieszkuje 4 gatunki gadów i 9 gatunków płazów, spotkać tu można lisy, dziki, sarny, bobry, kuny. W okolicy rośnie czosnek naturalny. Przez las przepływa rzeczka Piskorna dzieląca go na części. Z lasem związana jest też legenda o smoku Strachocie.
Poruszając się groblą mijamy zabudowania Strachocina i nowo powstałe osiedla na Wojnowie. Grobla powraca w Łanach w bliskie sąsiedztwo Odry. Skręcamy w prawo na brukową drogę, która po chwili kończy się i przechodzi w zwykły polny dukt. Patrząc w lewo na przeciwnym brzegu Odry leży Trestno. Polną drogą wzdłuż rzeki, mając las po prawej stronie wracamy do grobli Łanieskiej. Wbiegamy po prostej na groblę i docieramy do kładki Raczyńskiej. Za kładką skręcamy od razu w prawo i groblą Folwarczną pomiędzy kanałami Żeglugowym i Powodziowym docieramy do mostu Swojszyckiego. Przebiegamy w lewo przez most, przechodzimy przez pasy i wzdłuż ulicy Mickiewicza dobiegamy na pętlę tramwajową.
Trasa ze względu na swoją bliskość centrum Wrocławia i dobry dojazd jest doskonałą alternatywą dla tych, którym znudziło się bieganie po Wrocławskich parkach,ulicach i wałach. Po krótkim biegu znajdujemy się poza Wrocławiem mijając piękny las. Po opadach deszczu należy jednak odpuścić pokonywanie części trasy wzdłuż Odry od Łanów do grobli Łanieskiej, ponieważ robi się błoto. Trasa ma kilka wariantów: skręcając w prawo do lasu po przebiegnięciu 4900m lub 6200m uzyskujemy trasy liczące odpowiednio 9km i 11km. Wycieczka doskonale nadaje się na rower.

Jaka będzie pogoda?

🌳 Trasa spacerowa: Miejska Trasa Turystyczna Głogów

• Początek trasy: Wąsosz
  • Dystans: 2,65 km
  • Czas trwania spaceru: 53 min.
  • Przewyższenia: 17 m
  • Suma podejść: 19 m
  • Suma zejść: 7 m

Kalelu poleca tę trasę na spacer

Głogów swoją nazwę zawdzięcza roślinie głogu, kiedyś licznie porastającej tutejszy teren. Jest jednym z najstarszych polskich miast – pierwsza pisemna wzmianka pochodzi z 1010 r. Od około 989 r. na Ostrowie Tumskim, w miejscu gdzie dziś stoi Kolegiata (1), znajdował się piastowski gród. W 1109 r. wsławił się on bohaterską obroną przed wojskami cesarza Henryka V. W połowie XIII w. książę Konrad I głogowski lokował na lewym brzegu Odry miasto na prawie niemieckim. Rozwinęło się ono do roli jednego z najważniejszych ośrodków miejskich na Śląsku. Od XIV w. Głogów należał do Królestwa Czeskiego, od XVI w. będące częścią państwa Habsburgów. Od połowy XVIII w. Głogów dzielił losy Prus i kolejno, Niemiec. Miasto przez 270 lat zamknięte było w okowach twierdzy, co hamowało jego rozwój. W lutym 1945 r. Festung Glogau oblężona została przez armię radziecką. Siedmiotygodniowe walki zakończyły się katastrofalnym zniszczeniem miasta.
Po wojnie opustoszałe miasto ruin bardzo wolno zaludniało się polskim osadnikami. Od lat 60. Głogów szybko się rozwijał w oparciu o przemysł miedziowy; pod koniec XX w. osiągnął liczbę 70 tys. mieszkańców. W ostatnich dziesięcioleciach nastąpiła kompleksowa odbudowa Starego Miasta.
Proponujemy spacer przez historię i teraźniejszość Głogowa, szlakiem najciekawszych zabytków naszego miasta. Oznaczyliśmy je kolejnymi liczbami – identycznymi ze znajdującymi się na tablicach lub kioskach z makietami, stojących przy zabytkach.

🌳 Trasa spacerowa: Gryżyńskie uroczyska. 27/05/2017

• Dystans: 10,67 km
  • Czas trwania spaceru: 3 godz. i 36 min.
  • Przewyższenia: 73 m
  • Suma podejść: 612 m
  • Suma zejść: 598 m

Spacerowiczom trasę poleca Dominik111

Ścieżka edukacyjna "Gryżyńskie Uroczyska"
Trasa biegnie wokół jeziora Kałek i Gryżyńskich Szuwar. Początek najlepiej zaplanować w Gryżynie, gdzie na początku ścieżki jest parking. W samej Gryżynie jest mały sklep spożywczy. Podczas wycieczki miniemy Gryżyńskie Szuwary, wąwozy, jezioro Kałek, aleje dębową, ośrodek wypoczynkowy z plażą, pałac, po drodze przejdziemy przez kilka kładek. Podczas wycieczki możemy spotkać sarny, dziki i ... dużo komarów.

🌳 Trasa spacerowa: 2 Ultramaraton do Gorących Źródeł

• Dystans: 50,17 km
  • Czas trwania spaceru: 16 godz. i 43 min.
  • Przewyższenia: 89 m
  • Suma podejść: 79 m
  • Suma zejść: 164 m

Haramac poleca tę trasę na spacer

2 edycja towarzyskiego ultramaratonu do Gorących Źródeł w Uniejowie.
START: 8:00 18 lutego sobota - rynek w Aleksandrowie Łódzkim
META: o 14:00 w Termach Uniejów

Impreza w formule ZERO:

• ZERO opłaty startowej i zgłoszeń
  • ZERO świadczeń na trasie
  • ZERO ścigania

Tempo konwersacyjno-towarzyskie 6:00 - 6:30 min/km = ~9km/h = ~6h na cały dystans łącznie z przerwami.

Trasa: 75% asfalt / 25% szuter

Wiemy, że nie każdy ma ochotę na nasze towarzystwo przez tak długi czas, dlatego proponujemy krótsze opcje z metą w Uniejowie:

• START w Dalikowie = 30 km biegu
  • START w Turze = 18 km biegu
  • START w Uniejowie i wybiegnięcie nam naprzeciw = dowolna liczba km

Planujemy jak w poprzednim roku zorganizować transport bagaży ze startu na metę oraz autobus powrotny z Uniejowa po moczeniu około godz. 16.00 - 17:00.

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Lubisz spacery ale nie lubisz przepłacać za artykuły do trekkingu? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Czy spacerowanie przynosi efekty?

Spacerowanie przynosi wiele korzyści dla ciała i umysłu. Podczas wszelkich aktywności uwalniają się hormony szczęścia, czyli endorfiny i serotonina. Dlatego ruch pomaga w zwalczaniu stresu i napięcia. Takie korzyści dostarczy Ci nie tylko siłowania, bieganie, czy inny sport, ale również regularne spacerowanie.

Chodzenie na spacery może pomóc w walce ze zbędnymi kilogramami. Podczas chodzenia angażujemy wiele mięśni, które pracują i spalają kalorie. Dlatego regularne spacerowanie może pomóc Ci w zgubieniu zbędnych kilogramów. Im więcej ruchu, tym większe zapotrzebowanie kaloryczne. Dlatego osoby, które dużo się ruszają i uprawiają sport, mogą więcej jeść bez efektu tycia. Jeśli chcesz poznać swoje zapotrzebowanie kaloryczne, w Internecie znajdziesz wiele kalkulatorów, które pomagają je wyliczyć.

WHO podaje, że dzienna ilość kroków dla osoby dorosłej i zdrowej powinna wynosić pomiędzy 6 000 a 8 000 kroków. Natomiast u osób z przewlekłymi chorobami dawka wynosi od 3 500 do 5 500 kroków dziennie.

Spacerowanie obniża ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych. Regularne spacery mają zbawienny wpływ na układ krążenia. Zmniejsza się ryzyko wystąpienia żylaków czy pajączków.

Jak widzisz spacerowanie przynosi wiele korzyści zarówno dla zdrowia fizycznego, jak i psychicznego. Jeśli jesteś ciekaw, ile kroków dziennie robisz, możesz zaopatrzyć się w zegarek z funkcją liczenia kroków.

Miejsca w woj. dolnośląskim, które musicie odwiedzić

Na Dolnym Śląsku jest tak wiele miejsc, które warto odwiedzić, że nawet najwytrwalszym piechurom nie wystarczy urlopu, by zobaczyć je wszystkie. Atrakcje regionu zapewnią wam więc wrażenia i przygody na wiele lat.

Od czego zacząć zwiedzanie? Od tego, co najbardziej was interesuje, a jest z czego wybierać. Jeśli np. lubicie zwiedzać zabytki, świetnie się składa: Dolny Śląsk to kraina zamków, jak nawiedzony Zamek Czocha, wspaniale odrestaurowany i pełen atrakcji Zamek Książ, czy rozległa pruska Twierdza Srebrna Góra.

A może wolicie inne przykłady dawnej architektury, tak wyjątkowe, że wpisano je na listę UNESCO? Na Dolnym Śląsku koniecznie musicie zobaczyć kościoły pokoju w Jaworze i Świdnicy, a także Halę Stulecia w sercu Wrocławia. Te niezwykłe konstrukcje zachwyciły międzynarodowych ekspertów.

Dolny Śląsk to także piękna przyroda. W Karkonoszach warto wspiąć się na Śnieżkę, a w Górach Stołowych zobaczyć niesamowite formacje geologiczne, tzw. Błędne Skały. Noc w schronisku PTTK na Szczelińcu to prawdziwa przygoda. Czeka też na was Kraina Wygasłych Wulkanów, które niegdyś ziały lawą, na czele z górą Ostrzycą Proboszczowicką, nazywaną „polską Fujijamą”.

Na grzyby najlepiej wybrać się w Bory Dolnośląskie – to największy w kraju kompleks leśny. Z kolei wędkarze powinni zaplanować wycieczkę do pięknych Stawów Milickich, gdzie można także obserwować wiele gatunków rzadkich ptaków.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Gdzie na spacer w woj. dolnośląskim. Gdzie warto się wybrać w weekend 20 - 21 kwietnia? 10 najlepszych tras - Gazeta Wrocławska