Korzystając z tej usługi, użytkownicy mają teraz do dyspozycji ponad 6,5 tys. punktów odbioru z szyldem „ORLEN Paczka”. Możliwość skorzystania z wysyłki zakupionych towarów za pomocą ORLEN Paczki oferuje wiele sklepów internetowych, w tym te najpopularniejsze na polskim rynku. Dodatkowo punkty nadania i odbioru przesyłek ORLEN Paczki można znaleźć nie tylko w wielkich miastach, ale również w małych miejscowościach i na terenach wiejskich.
Usługi dla każdego
ORLEN Paczka już zdobyła szerokie uznanie na rynku - rekomenduje ją aż 96 proc. odbiorców w rankingu Zaufanych Opinii Ceneo. To kompleksowe rozwiązanie dla e-biznesu oferuje bowiem nie tylko usługi logistyczno-kurierskie dla klientów w całej Polsce, ale też szeroki zakres narzędzi, które znacząco ułatwiają prowadzenie np. sprzedaży online. To m.in. usługa tzw. fulfillmentu, w ramach której przedsiębiorca może zlecić outsourcing prac magazynowych (np. konfekcjonowanie czy magazynowanie).
Dodajmy do tego, że ORLEN Paczka dostarcza przesyłki w jeden dzień roboczy. To bardzo istotne, bowiem według badań przeprowadzonych przez pracownię Gemius, aż 34 proc. kupujących w sieci oczekuje, że zakupiony towar dotrze do nich bardzo szybko. Dlatego sprawna i niedroga dostawa oraz dobrze rozbudowana sieć punktów odbioru i automatów paczkowych, w połączeniu z możliwością łatwego śledzenia statusu przesyłki w aplikacji mobilnej lub na stronie internetowej, wydają się bardzo kuszące. Bardzo istotne z punktu widzenia klientów jest to, że dzięki aplikacji mobilnej skrytki można otwierać zdalnie.
Co więcej, ORLEN Paczka daje możliwość odbioru przesyłek w ciągu trzech dni. Jednak za pomocą aplikacji mobilnej można przesunąć termin o jeden dzień, jeśli przesyłka już znajduje się w automacie ORLEN Paczki. To wygodne rozwiązanie stworzone na potrzeby klientów, którzy dysponują niewielką ilością czasu wolnego i mogą nie zdążyć odebrać paczki w określonym terminie.
ORLEN Paczka rośnie w siłę
Wspomniane badanie pracowni Gemius pokazało również, że aż 56 proc. internautów kupowałoby częściej online, gdyby koszt doręczenia był niższy, a 26 proc. respondentów wskazało wysokie koszty dostawy jako czynnik zniechęcający do zakupów w sklepach internetowych.
Dlatego nie bez znaczenia pozostaje fakt, że ORLEN Paczka oferuje niższe ceny niż bezpośrednia konkurencja.
Warto zaznaczyć, że wiele punktów odbioru ORLEN Paczki funkcjonuje całodobowo przez siedem dni w tygodniu. Są to całodobowe stacje paliw PKN ORLEN oraz automaty paczkowe. Ponadto kupujący mogą wybrać punkt odbioru w ponad tysiącu kioskach pod szyldem RUCH w całej Polsce oraz placówkach partnerskich, czyli tysiącach sklepików osiedlowych i punktów usługowych w całym kraju. Najprościej można znaleźć najbardziej dogodny punkt na stronie internetowej usługi www.orlenpaczka.pl.
Obecnie ORLEN Paczka posiada ponad tysiąc całodobowych automatów paczkowych, jednak do końca 2022 r. ich liczba ma wzrosnąć do 2 tys.
- 6,5 tys. punktów odbioru paczek sieci ORLEN Paczka znacznie wzmocni naszą sieć logistyczną i przyczyni się do sprawnych i szybkich dostaw na terenie całego kraju - mówi Ian Ho, przedstawiciel Shopee Polska, firmy współpracującej od niedawna z ORLEN Paczką. - Strategiczne partnerstwo zawarte z popularną na polskim rynku platformą zakupową Shopee umożliwi nam pozyskiwanie nowych klientów, którym wspólnie zagwarantujemy najwyższą jakość usług - tłumaczy z kolei Łukasz Porażyński, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN ORLEN.
Duża Korzyść dla przedsiębiorców
Współpraca Shopee i ORLEN Paczki jest korzystna dla właścicieli sklepów prowadzących sprzedaż na Shopee. Ci, którzy już posiadają tę opcję dostawy, np. we własnym sklepie internetowym, będą mogli połączyć wysyłkę z tych dwóch źródeł, korzystając z jednej wizyty kuriera. Z kolei sprzedawcy, którzy dotąd nie współpracowali z ORLEN Paczką, będą mogli wypróbować tę opcję, korzystając z Centrum Sprzedawcy Shopee, bądź poprzez współpracujące z Shopee platformy do integracji e-commerce, jak np. Baselinker. Oprócz współpracy w zakresie usług logistycznych, Shopee i ORLEN Paczka planują również wspólne działania marketingowe i akcje promocyjne.
Pomysł ORLEN Paczki mocno wpisuje się w filozofię społecznej odpowiedzialności biznesu całej Grupy ORLEN. Na przykład PUDO, czyli punkty pick-up i drop-off, stanowią obecnie najbardziej ekologiczne rozwiązanie w kontekście przesyłek kurierskich.
Wprowadzenie na rynek tej usługi dało PKN ORLEN wzmocnienie pozycji silnego gracza na polskim rynku. Celem ORLEN Paczki jest bowiem wyznaczanie nowych standardów, jeśli chodzi o przesyłki kurierskie oraz budowanie obecności marki w e-sklepach i na platformach obecnych w Polsce.