MKTG IPT - pasek artykułowy

Pasażer pociągu bekał, wyzywał innych i puszczał wiatry. Nagranie trafiło na TikToka, internauci oburzeni

Emil Hoff
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Podróż pociągiem nie zawsze upływa przyjemnie, zwłaszcza jeśli mamy pecha siedzieć obok osób, które nie wiedzą, jak się zachować. Tak było w przypadku pisarki i tiktokerki, która umieściła w Internecie film, ukazujący skandaliczne zachowanie mężczyzny w pociągu PKP. Gdyby nie nagranie, trudno byłoby uwierzyć!

Spis treści

Pierdział, bekał i mamrotał wulgaryzmy! Tej podróży pociągiem pasażerowi szybko nie zapomną

Pisarka Maja Kołodziejczyk („Czerwony Ptak”, „Wszystkie twoje ślady”) podzieliła się ostatnio z internautami swoją traumatyczną przygodą, jaką przeżyła w pociągu PKP. Wszystko przez niekulturalnego pasażera, który uprzykrzał jazdę innym podróżnym. Gdyby nie filmik, opublikowany na TikToku, wiele z nas nie uwierzyłoby samej opowieści. Myślicie, że widzieliście już wszystko w pociągach? To rzućcie okiem na pana z tego filmu!

Pociąg na dworcu PKP w Katowicach
Czasem jeden pasażer może zepsuć podróż pociągiem wszystkim innym. Zobacz filmik, ukazujący skandaliczne zachowanie jednego z podróżnych. Tomasz Kawka / Polska Press, zdjęcie ilustracyjne

Maja Kołodziejczyk jechała pociągiem i próbowała nakręcić film na TikToka, promujący czytanie w podróży środkami transportu publicznego. Niestety, tym razem nie zabrakło dodatkowych „atrakcji” i a skupienie się na książce było niemal niemożliwe przez jednego z pasażerów.

Jeden z pasażerów głośno i wulgarnie zwracał uwagę siedzącym przed nim kobietom, że zbyt głośno rozmawiają.

- One zamieniły tylko trzy zdania na początku – opowiada Kołodziejczyk w komentarzu pod filmem - Wcale nie były jakieś szczególnie rozmowne. To on gadał jak najęty!

Pasażer był nie tylko niegrzeczny wobec pań. Według relacji pisarki, przez całą drogę mamrotał do siebie narzekania i obelgi pod adresem innych podróżnych. Do tego bekał i puszczał wiatry, nie wspominając o tym, że całą drogę jechał boso.

Autorka filmiku nie zgłosiła mężczyzny do konduktora, bo nieznośny pasażer siedział naprzeciwko niej i kobieta bała się, że przyczepi się do niej, gdy dostanie pouczenie.

Sam zobacz film na TikToku i oceń zachowanie pana po lewej.

Internauci oburzeni. „Scena jak z Dnia Świra!”

Nagranie opublikowane na TikToku obejrzało już ponad 178 tys. internautów, którzy zostawili po sobie niemal 200 komentarzy. Większość komentujących wyraża oburzenie i współczucie wobec podróżnych, którym trafił się taki towarzysz.

- Wygląda jak scena z „Dnia Świra”! – czytamy w jednym komentarzu.

- Jezu, takie typy są okropne, współczuję – pisze inny internauta.

Jeden z komentujących najwyraźniej sam jest konduktorem w pociągach PKP, bo udzielił pożytecznej rady:

- Na przyszłość: zgłoś, że facet dziwnie się w stosunku do ciebie zachowuje i że się boisz. Ja w takiej sytuacji przesadzam podróżne bliżej siebie albo wyrzucam typa, w zależności od potrzeby.

Inny internauta dopisał jeszcze:

-Słuchawki zawsze ratują mi życie w pociągu!

Podróżni opowiadają o swoich najgorszych podróżach pociągami

Niestety, nigdy nie wiadomo, jaki współpasażer trafi nam się w wagonie pociągu. Pod filmem Mai Kołodziejczyk kilku internautów podzieliło się swoimi historiami o podróżach zepsutych przez osoby, które nie wiedziały, jak się zachować.

- Kiedyś konduktor powiedział, żebym poczekała na niego na stacji końcowej i pójdziemy na drinka. Ten stary oblech zaglądał do mnie co chwilę, gdy chodził po pociągu. Żałuję że tego nie zgłosiłam!

- Raz jak jechałam pociągiem (5 godzin prawie), wsiedli dziewczyna i chłopak. Dziewczyna śpiewała całą drogę, a jak szykowałam się do wyjścia i stałam w korytarzu wagonu, ona stała za mną i dalej śpiewała. Ten chłopak to miał wywalone, bo cały czas w słuchawkach siedział.

- Raz jeden facet BARDZO głośno komentował, że jem. Zapytałam go, czy ma jakiś problem, to usłyszałam, że „Chyba można nie żreć jak świnia przez 3 godziny?"

- Ostatnio próbowałam czytać w pociągu i jakaś babka paplała do znajomego, który próbował zająć się czymś na laptopie. Byłam w szoku, ile rzeczy można mieć do powiedzenia do kogoś, kto w ogóle nie słucha.

Opowiedz w komentarzu własną historię z nietypowej podróży pociągiem!

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Stronę Podróży codziennie. Obserwuj Stronę Podróży!

Źródło: TikTok / @_majakolodziejczyk

Czytaj też: 22 najgorsze błędy popełniane przez turystów. Jak nie stracić pieniędzy, na co uważać w rozmowach z obcokrajowcami?

Dodaj firmę
Logo firmy PKP Intercity S.A.
Warszawa, Aleje Jerozolimskie 142 A
Autopromocja
Prawa pasażerów kolei - najczęściej zadawane pytania

Pasażer kolei ma swoje prawa. Czy wiesz, jakie prawa przysługują Ci na stacji i w pociągu? Kiedy można uzyskać odszkodowanie lub do kogo zwrócić się ze skargą? Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania na temat praw pasażerów kolei.

W których pociągach przysługuje odszkodowanie za opóźnienie lub odwołanie przejazdu?

W połączeniach dalekobieżnych i międzynarodowych.

Jak duże musi być opóźnienie pociągu, by pasażerom należało się odszkodowanie?

Musi wynieść ponad 60 minut.

Jak wysokie może być odszkodowanie za opóźnienie pociągu?

  • Między 60 a 119 minut opóźnienia: 25% ceny biletu.
  • Powyżej 120 minut opóźnienia: 50% ceny biletu.

Jakie prawa mają pasażerowie czekający na spóźniony pociąg?

Jeśli opóźnienie wynosi ponad 60 minut, mają prawo do napojów i posiłku. Jeśli powstała konieczność zanocowania, mają prawo do darmowego noclegu i transportu między miejscem nocowania a dworcem.

Jakie dane powinny znaleźć się we wniosku o odszkodowanie z tytułu opóźnienia lub odwołania pociągu?

  • Dane kontaktowe
  • Dane opóźnionego połączenia
  • Opis zdarzenia
  • Wyliczona kwota rekompensaty
  • Numer konta bankowego

Czy można odzyskać pieniądze za nocleg, który przepadł z powodu opóźnienia pociągu?

Tak, dowód szkody poniesionej z tytułu opóźnienia pociągu (np. rezerwację hotelu) należy dołączyć do wniosku o odszkodowanie.

Czy można zwrócić bilet, jeśli z powodu opóźnienia pociągu nie zdążymy na następny?

Tak, ale przewoźnicy często pobierają opłaty za rezygnację z usługi. Opłata stanowi ułamek ceny biletu, z którego rezygnujemy.

Co w sytuacji, gdy z powodu opóźnienie pociągu dalsza podróż jest bezcelowa?

Przewoźnik powinien zapewnić darmowy transport na stację, z której pasażer wyruszył.

Do kiedy należy złożyć wniosek o odszkodowanie za opóźnienie lub odwołanie pociągu?

W ciągu roku od daty przejazdu.

Jak długo czeka się na przyznanie odszkodowania?

Przewoźnik ma miesiąc na rozpatrzenia wniosku, a potem 14 dni na rozpatrzenie odwołania.

Ile czasu ma pasażer na udowodnienie prawa do ulgowego biletu?

7 dni.

Ile czasu ma pasażer na odwołanie się, gdy otrzyma od kontrolera wezwanie do zapłaty, z którym się nie zgadza?

30 dni.

Kto może pomóc w przypadku sporu z przewoźnikiem?

Rzecznik Praw Pasażera Kolei, e-mail: [email protected]

lub Europejskie Centrum Konsumenckie (w przypadku przewoźników zagranicznych).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronapodrozy.pl Strona Podróży