Spis treści
Kampania w metrze: strategiczne miejsce reklamy
- Wykorzystując fakt, że do Paryża przyjedzie ponad 15 mln osób Polska Organizacja Turystyczna przygotowała kampanię wizerunkową promującą polskie miasta (...). Doszliśmy do wniosku, że najlepszym sposobem (...) będzie paryskie metro - powiedział PAP dyrektor ośrodka POT w Paryżu Tomasz Rudomino.
Paryskie metro, składające się z 14 linii, jest idealnym miejscem do umieszczenia reklam, ze względu na dużą przestrzeń reklamową i ogromną liczbę pasażerów. Plakaty kampanii rozmieszczono na 200 billboardach, które nawiązują graficznie do mapy metra, z umownymi stacjami reprezentującymi polskie miasta.
Billboardy i taksówki: dwa filary kampanii
Kampania rozpoczęła się 19 lipca 2024 i obejmuje 200 billboardów rozmieszczonych w paryskim metrze. Plakaty przedstawiają Warszawę, Kraków, Gdańsk, Poznań i Wrocław, z czasem podróży do tych miast z Paryża wynoszącym około dwóch godzin.
Od 22 lipca kampania przeniosła się także do paryskich taksówek. W ponad 120 pojazdach umieszczono reklamy, które mają przyciągnąć uwagę kibiców i turystów, korzystających z taksówek jako środka transportu w czasie igrzysk olimpijskich.
Cel kampanii: przyciągnięcie francuskich turystów
Promocja Polski jest skierowana głównie do turystów francuskich. Statystyki pokazują, że z 15 milionów osób, które przyjadą do Paryża na igrzyska, prawie 12 milionów to turyści krajowi.
- Większość Francuzów, którzy do Polski przyjeżdżają - to wynika z badań - nastawiona jest na podróżowanie do miast. Chodzi o tzw. city break - powiedział Rudomino. Jak dodał, turysta francuski bardzo lubi podróżować samolotem, poznawać lokalną kulturę, miasta, historię, zabytki, muzea.
Outdoorowa kampania: wyzwania i oczekiwania
Kampania tzw. outdoorowa jest trudna i różni się od kampanii prowadzonych w internecie czy mediach społecznościowych - podkreślił Rudomino. Z założeń kampanii POT wynika, że w metrze paryskim można będzie liczyć na 81 mln tzw. kontaktów wzrokowych, a w taksówkach - na około 8 mln.
Wybrane miejsca rozmieszczenia plakatów to głównie korytarze przesiadkowe, gdzie przemieszcza się największa liczba pasażerów. Stacje takie jak Opera, Montparnasse, Bastille czy Charles de Gaulle-Etoile są strategiczne ze względu na ich położenie i popularność.
Media Społecznościowe: Długoterminowa Strategia
- Cały rok skupiamy się na mediach społecznościowych po to, by budować wizerunek naszego kraju - pozytywny obraz, jako kraju bezpiecznego, do którego można łatwo dotrzeć - powiedział szef paryskiego oddziału POT. - Teraz przesłanie do odbiorców ma brzmieć: „będziecie zmęczeni Paryżem, wszystkimi wydarzeniami sportowymi (...). Po tym sportowym lecie wybierzcie sobie przystanek, który nazywa się Polska" - dodał Rudomino.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Stronę Podróży codziennie. Obserwuj Stronę Podróży!
Źródło: PAP
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?