IPT - pasek artykułowy

Polska podbija paryskie metro! Niezwykła kampania reklamuje uroki polskich miast

Emil Hoff
Opracowanie:
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła kampanię wizerunkową w paryskim metrze, zachęcającą do odwiedzenia polskich miast. Plakaty z hasłem „następny przystanek - Polska" promują Warszawę, Kraków, Gdańsk, Poznań i Wrocław. Kampania ma na celu przyciągnięcie turystów, zwłaszcza podczas igrzysk olimpijskich, kiedy do Paryża przyjedzie ponad 15 milionów osób.

Spis treści

Kampania w metrze: strategiczne miejsce reklamy

- Wykorzystując fakt, że do Paryża przyjedzie ponad 15 mln osób Polska Organizacja Turystyczna przygotowała kampanię wizerunkową promującą polskie miasta (...). Doszliśmy do wniosku, że najlepszym sposobem (...) będzie paryskie metro - powiedział PAP dyrektor ośrodka POT w Paryżu Tomasz Rudomino.

Widok na Katedrę Notre Dame w Paryżu
Polska Organizacja Turystyczna promuje nasz kraj na Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu. Nowa kampania może dotrzeć do 15 milionów odbiorców. Czy uda się przyciągnąć do Polski turystów z Francji? iakov, 123RF.com, zdjęcie ilustracyjne

Paryskie metro, składające się z 14 linii, jest idealnym miejscem do umieszczenia reklam, ze względu na dużą przestrzeń reklamową i ogromną liczbę pasażerów. Plakaty kampanii rozmieszczono na 200 billboardach, które nawiązują graficznie do mapy metra, z umownymi stacjami reprezentującymi polskie miasta.

Billboardy i taksówki: dwa filary kampanii

Kampania rozpoczęła się 19 lipca 2024 i obejmuje 200 billboardów rozmieszczonych w paryskim metrze. Plakaty przedstawiają Warszawę, Kraków, Gdańsk, Poznań i Wrocław, z czasem podróży do tych miast z Paryża wynoszącym około dwóch godzin.

Od 22 lipca kampania przeniosła się także do paryskich taksówek. W ponad 120 pojazdach umieszczono reklamy, które mają przyciągnąć uwagę kibiców i turystów, korzystających z taksówek jako środka transportu w czasie igrzysk olimpijskich.

Cel kampanii: przyciągnięcie francuskich turystów

Promocja Polski jest skierowana głównie do turystów francuskich. Statystyki pokazują, że z 15 milionów osób, które przyjadą do Paryża na igrzyska, prawie 12 milionów to turyści krajowi.

- Większość Francuzów, którzy do Polski przyjeżdżają - to wynika z badań - nastawiona jest na podróżowanie do miast. Chodzi o tzw. city break - powiedział Rudomino. Jak dodał, turysta francuski bardzo lubi podróżować samolotem, poznawać lokalną kulturę, miasta, historię, zabytki, muzea.

Outdoorowa kampania: wyzwania i oczekiwania

Kampania tzw. outdoorowa jest trudna i różni się od kampanii prowadzonych w internecie czy mediach społecznościowych - podkreślił Rudomino. Z założeń kampanii POT wynika, że w metrze paryskim można będzie liczyć na 81 mln tzw. kontaktów wzrokowych, a w taksówkach - na około 8 mln.

Wybrane miejsca rozmieszczenia plakatów to głównie korytarze przesiadkowe, gdzie przemieszcza się największa liczba pasażerów. Stacje takie jak Opera, Montparnasse, Bastille czy Charles de Gaulle-Etoile są strategiczne ze względu na ich położenie i popularność.

Media Społecznościowe: Długoterminowa Strategia

- Cały rok skupiamy się na mediach społecznościowych po to, by budować wizerunek naszego kraju - pozytywny obraz, jako kraju bezpiecznego, do którego można łatwo dotrzeć - powiedział szef paryskiego oddziału POT. - Teraz przesłanie do odbiorców ma brzmieć: „będziecie zmęczeni Paryżem, wszystkimi wydarzeniami sportowymi (...). Po tym sportowym lecie wybierzcie sobie przystanek, który nazywa się Polska" - dodał Rudomino.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Stronę Podróży codziennie. Obserwuj Stronę Podróży!

Źródło: PAP

Czytaj też: Francja poza utartym szlakiem: 9 najbardziej niesamowitych miejsc. Zabytki UNESCO, cuda przyrody, raj dla smakoszy!

Dodaj firmę
Logo firmy Polska Organizacja Turystyczna
Warszawa, Chałubińskiego 8
Autopromocja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronapodrozy.pl Strona Podróży