Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
Rozważasz trasę rowerową z Hrubieszowa? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Przygotowaliśmy 5 ciekawych propozycji. Mają różne stopnie trudności czy odległości, dzięki temu każdy może znaleźć coś dla siebie. Razem z Taseo proponujemy Wam 5 tras na wyjazd rowerem w odległości do 67 km od Hrubieszowa. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Zobacz, jakie trasy rowerowe w pobliżu Hrubieszowa warto sprawdzić w weekend.

Spis treści

Rowerem w okolicy Hrubieszowa

We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 5 tras rowerowych w odległości do 67 km od Hrubieszowa, które wypróbowali inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Jazda rowerem to bardzo lubiana forma aktywności szczególnie w ciepłych miesiącach. Oczywiście nie tylko. Najwięksi pasjonaci jeżdżą rowerem przez cały rok. Nic w tym dziwnego, ponieważ rower daje nam wiele korzyści. Ruch jest dobry dla naszego zdrowia, a przy okazji możemy odwiedzić ciekawe miejsca. Można również wybrać rower jako środek lokomocji i dojeżdżać nim do pracy czy na zakupy.

Jeśli więc szukasz pomysłów na trasy w okolicy miejsca zamieszkania, bardzo dobrze trafiłeś. Poniżej przedstawiamy 5 wybranych tras, które polecane są przez innych użytkowników. Wracaj do tego artykułu regularnie, ponieważ będzie on aktualizowany i będą pojawiać się nowe trasy.

Zanim wyruszysz w trasę, sprawdź prognozę pogody. W sobotę 20 kwietnia w Hrubieszowie ma być 13°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi 24%. W niedzielę 21 kwietnia w Hrubieszowie ma być 12°C. Prawdopodobieństwo pojawienia się deszczu wynosi 36%.

🚲 Trasa rowerowa: Trasa po Gminie Susiec

• Stopień trudności: 1.0
  • Dystans: 58,74 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 40 min.
  • Przewyższenia: 101 m
  • Suma podjazdów: 299 m
  • Suma zjazdów: 299 m

Trasę rowerową mieszkańcom Hrubieszowa poleca Stokrotka21

Trasa "Po gminie Susie" ma długość ok. 58,8 km. Przebiega po urozmaiconym terenie tej gminy , wzdłuż dróg, rzek, przez wsie, pola i lasy.
W przeważającej części (ok. 46,2 km) biegnie drogami asfaltowymi. Jednak aby dotrzeć do ciekawych miejsc, zawiera odcinki gruntowe (często piaszczyste z krótkimi odcinkami o podłożu z domieszką gliny o łącznej długości 12,6 km ) pomiędzy następującymi miejscowościami lub miejscami:

• Kocudza-Maziły - 2,5 km,
  • Ciotusza Nowa-Łuszczacz przez las - 1,5 km,
  • Róża-Ciotusza Nowa - 3 km,
  • Ciotusza Nowa-Majdan Sopocki Pierwszy - 2 km
  • Nowiny- rezerwat Czartowe Pole przez las i koło rzeki Sopot - 0,6 km,
  • Padurki Polskie (leżące na trasie Błudek-Borowe Młyny) - piąty kilometr na trasie Borowe Młyny-Susiec - droga częściowo szutrowa a w części gruntowa-piaskowa- łącznie 3 km. Alternatywą tego skrótu jest przejazd pełnego odcinka Błudek-Borowe Młyny-Susiec.
    Najbardziej odpowiednim rowerem jest rower Górski. Ze względu na występujące gruntowo-piaszczyste odcinki dróg, oraz różnicę poziomów sięgającą 170 m - trasa jest średnio-trudna.
    Wyjeżdżając spod stacji PKP w przeciwnym kierunku do wskazówek zegara najciekawszymi obiektami lub miejscami na trasie są kolejno:
    młyn w Rybnicy Leśnej, rezerwat Nad Tanwią (Szumy), Ośr. Wyp. Strażnica Carska, widok z miejscowości Kocudza na rezerwat Bukowy Las, drewniany kościół w Łosińcu (dawna cerkiew), cmentarz wojenny w Łosińcu, pomnik J. Piłsudskiego w Zawadkach, można wspiąć się na wzniesienie Wapielnia (1,5 km od Łuszczacza), pomnik w Róży z 1943 r., zabytkowy młyn w Ciotuszy Nowej i budynek byłej gorzelni, zapora i pozostałości po młynie w Zubach (Majdan Sopocki Pierwszy), kąpielisko w Majdanie Sopockim Drugim, zabytkowy kościół w Majdanie Sopockim Drugim (była cerkiew), torfowiskowy rezerwat Nowiny, rezerwat Czartowe Pole, kamieniołom w Nowinach z platformą widokową, miejsce po obozie zagłady w Błudku, zabytkowy kościół w Suścu, w odległości 800m od Gminnego Ośrodka Kultury w Suścu w kierunku na północ na wzniesieniu usytuowana jest wieża widokowa, stąd już tylko 1 km do miejsca startu - stacji PKP w Suścu.
    Uwaga!
    Dla osób, którym taki dystans sprawia trudność, istnieje możliwość skrócenia trasy pomijając odcinek z Ciotuszy Nowej do Łuszczacza i Róży, bądź zastąpić odcinek wiodący od rezerwatu Czartowego Pola w kierunku do Borowych Młynów, jadąc zgodnie ze szlakiem "Green Velo" obok Kamieniołomów w Nowinach bezpośrednio do Oseredka i Suśca.
    Życzę udanej wycieczki.

🚲 Trasa rowerowa: Nad stawy i do Pałacu

• Stopień trudności: 2.0
  • Dystans: 40,37 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 31 min.
  • Przewyższenia: 75 m
  • Suma podjazdów: 152 m
  • Suma zjazdów: 162 m

Stokrotka21 poleca trasę mieszkańcom Hrubieszowa

Trasa prowadzi bitą droga do Rudy Różanieckiej. Tam znajduje się kilka stawów hodowlanych. Na kilku z nich za odpłatnością można łowić ryby. Można też kupić rybę złowioną. Dominuje tam bardzo smaczny, bez bez zbędnych zapachów karp. Dalej krętą, asfaltową drogą, obok nieczynnych kamieniołomów i rezerwatu Bukowy Las do Młynków z czynnym, kiedyś wodnym, dzisiaj elektrycznym młynem zbożowym. kręta ścieżka szlaku żółtego doprowadzi nas do Narola. Robimy objazd miasta i boczną drogą dojeżdżamy do Pałacu Łosiów. Kontynuując jazdę przez Narol Wieś, następnie wieś Paary wracamy do Suśca.
Nawiguj

🚲 Trasa rowerowa: Hajda na Koń (Susiec - Horyniec Zdrój)

• Stopień trudności: 3.0
  • Dystans: 93,28 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 50 min.
  • Przewyższenia: 134 m
  • Suma podjazdów: 418 m
  • Suma zjazdów: 415 m

Stokrotka21 poleca trasę rowerzystom z Hrubieszowa

Trasa prowadzi asfaltowymi drogami przez tereny wschodniej Polski. Są to obszary mało zaludnione w większości zalesione. Tytuł nawiązuje do obrony wschodnich rubieży ojczyzny oraz koni w usytuowanej w głębi lasów stadninie "Polanka". Znajdują się w niej 22 konie rasy małopolskiej. Można tam skorzystać z nauki jazdy. Nad samą granicą z Ukrainą położona jest przepiękna Cerkiew p.w. św. Paraskewy w Radrużu. Całość otoczona jest murem z kamienia z poł. XIX w. W roku 1648 cerkiew ozdobiono polichromią. Główne miasto leżące na trasie Horyniec Zdrój słynie z ośrodków uzdrowiskowych. Cała trasa jest długa, ale napawa sentymentem do minionych lat. Z ciekawostek można dodać że koło miejscowości Polanka Horyniecka znajdują się dostępne lecz niezagospodarowane Bunkry Linii Mołotowa. Trasę polecam osobom pokonującym na rowerach długie dystanse. Kierunek jazdy od Nowego Brusna do Horyńca Zdroju polecam w kierunku zgodnym ze wskazówkami zegara gdyż na tym odcinku znajduję się duża różnica poziomów i lepiej pokonać ją z góry niż pod górę. Życzę miłej jazdy.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Bełżec nr 5 Wycieczka historyczna

• Stopień trudności: 1.0
  • Dystans: 19,58 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 22 min.
  • Przewyższenia: 46 m
  • Suma podjazdów: 434 m
  • Suma zjazdów: 433 m

Trasę rowerową mieszkańcom Hrubieszowa poleca RowerempoRoztoczu

Przebieg: Bełżec - Chyże - Żyłka - Kol. Szalenik - Bełżec
Stopień trudności: łatwa.

0,0 km - pierwszy godny uwagi obiekt historyczny znajduje się na terenie PKP - jest to KOMPLEKS OBIEKTÓW POKOLEJOWYCH.

0,4 km - od dworca PKP kierujemy się drogą krajową nr 17 w stronę Lubyczy Królewskiej. Po przejechaniu 400 m skręcamy w lewo i stajemy przed bramą MUZEUM-MIEJSCA PAMIÊCI W BEŁŻCU na terenie byłego hitlerowskiego obozu zagłady.

0,8 km - powracamy na dworzec PKP, mijamy go i jedziemy dalej w kierunku głównego skrzyżowania w Bełżcu. Po drodze, tuż za przejazdem kolejowym mijamy KAPLICZKĘ NAJŚWIĘTSZEGO SERCA PANA JEZUSA. W odległości 200 metrów dalej, po prawej, znajduje się dawny Dom Ludowy, a obecnie Gminny Ośrodek Kultury i siedziba Urzędu Gminy w Bełżcu.

2,0 km - na skrzyżowaniu skręcamy w lewo (kierunek Jarosław).

2,8 km - po lewej stronie zobaczymy KOŚCIÓŁ MATKI BOŻEJ KRÓLOWEJ POLSKI, 100 m dalej po tej samej stronie za POPÓWKĄ (przedszkolem) znajduje się CERKIEW GRECKOKATOLICKA PW. ŚW. BAZYLEGO WIELKIEGO.

3,2 km - skręcamy w lewo i drogą gruntową docieramy do POMNIKA PRZYRODY LIPKI.. Wśród starych drzew zobaczymy POMNIK ROMÓW I SINTI. Powracamy na drogę wojewódzką i jedziemy nią w lewo, aż do przejazdu kolejowego. Przed przejazdem skręcamy w prawo na ul. Wiejską, która z biegiem zmienia się w drogę gruntową. Za mostkiem skręcamy w lewo i po pokonaniu 200 metrów dojeżdżamy do dzikiego stawu, który powstał w wyrobisku byłej kopalni piasku. Stąd poru poruszamy się drogą gruntową na północ, prosto przez las, aż osiągniemy miejscowość Chyże.

5,0 km - zanim wjedziemy na szosę zobaczymy po prawej murowaną KAPLICZKĘ PW. ŚW. ANTONIEGO.

5,8 km . jadąc 800 m drogą asfaltową przez Chyże, docieramy do remizo-świetlicy, za którą znajduje się miejsce postoju rowerów. Obok zobaczymy KAPLICĘ NMP NIEPOKALANEGO POCZĘCIA. Powracamy szosą do Bełżca. W Zagórze skręcamy w lewo i drogą z trylinki, następnie pierwszą drogą gruntową w prawo docieramy do POMNIKA PRZYRODY – JAŁOWCA POSPOLITEGO. Kontynuujemy przejazd drogą gruntową, za znakami pieszego szlaku Centralnego, aż do drogi krajowej nr 17 (ul. Zamojskiej). Tu kierujemy się w prawo i po 150 m jazdy, po lewej stronie, zobaczymy ceglany budynek - DAWNĄ STACJĘ POMP WODNYCH.

10,6 km - na głównym skrzyżowaniu w Bełżcu skręcamy w lewo i jadąc ul. Armii Krajowej, najpierw asfaltem, następnie drogą gruntową przez las osiągamy ZALEW MŁYNKI - doskonałe miejsce na postój i relaks.

15,0 km - jadąc dalej prosto docieramy do miejscowości - Żyka, w jej centrum, po lewej stronie zobaczymy KAPLICĘ MATKI BOŻEJ CZĘSTOCHOWSKIEJ.

15,4 km - cofamy się do pierwszego skrzyżowania, by wjechać szosą na wierzchowinę.

16,5 km - skręcamy w prawo. Po lewej stronie, w głębi pól zobaczymy BUNKIER LINII MOŁOTOWA, jeden z dwóch znajdujących się w pobliżu Bełżca. Zjeżdżamy łagodnie szosą na zachód, aż dostrzeżemy po lewej stronie stację kolejową.

17,9 km - przeprowadzamy rower przez tory i zakończymy wycieczkę.
Nawiguj

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Narol nr 4 Szlak niebieski

• Stopień trudności: 2.0
  • Dystans: 21,74 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 14 min.
  • Przewyższenia: 82 m
  • Suma podjazdów: 445 m
  • Suma zjazdów: 459 m

RowerempoRoztoczu poleca trasę rowerzystom z Hrubieszowa

Długość trasy - ok. 20 km. Początek i koniec trasy - Rynek w Narolu. Przebieg: Narol - Krupiec - Łówcza - Huta Złomy (ścieżka dydaktyczno-przyrodnicza „Kobyle Jezioro" w rezerwacie Źródła Tanwi) - Dębiny - Jędrzejówka - Narol. Stopień trudności - średni. Oznakowanie: kolor niebieski.
0,0 km - z rynku w Narolu wyjeżdżamy drogą asfaltową w kierunku Lubaczowa. Po przejechaniu ok. 1 km, za cmentarzem skręcamy w lewo, w kierunku stadionu sportowego. Ta część Narola zwana jest Krupiec. Po lewej stronie ujrzymy cerkiew greckokatolicką odnowioną i zaadaptowaną na Centrum Koncertowo-Wystawiennicze. Zachęcamy do jej zwiedzania. W sezonie turystycznym informacji o obiekcie udzielają pracownicy GOK. Wyruszamy drogą asfaltową obok stadionu klubu sportowego „Roztocze Narol". Wjeżdżamy na drogę piaszczystą. Po lewej stronie stoi przydrożny krzyż wapienny - charakterystyczny element roztoczańskiego krajobrazu. Naszym oczom po lewej stronie ukazuje się wzniesienie „Kapelusz". Zachęcamy do wjazdu lub wejścia na jego szczyt, gdyż podziwiać z niego można przepiękne krajobrazy Roztocza i Puszczy Solskiej. Aby to uczynić musimy skręcić w lewo, na drogę w kierunku tego wzniesienia. Ze wzniesienia widać szeroką panoramę Narola, m.in. z kościołem, pałacem Łosiów z pięknym parkiem, ratuszem i ciekawą zabudową. Na zachodzie dostrzeżemy lasy bukowe rezerwatu Las Bukowy. Na południowym wschodzie wybijają się kopulaste pagóry, których wygląd oddają wiernie nazwy „Długi Goraj" i „Krągły Goraj". Są to najwyższe wzniesienia na Roztoczu po stronie polskiej. Po powrocie na nasz szlak wjeżdżamy w las mieszany, z dominującą sosną. W dalszym ciągu przemieszczamy się drogą gruntową. Na rozwidleniu dróg stoi kolejny krzyż wapienny. Skręcamy w lewo i jedziemy drogą prowadzącą do Łówczy Górnej, zaś prawe odgałęzienie prowadzi do Łówczy Dolnej. Wyjeżdżamy z lasu, po prawej wśród pól uprawnych ukazują się nam po prawej stronie resztki wału oraz rowu przeciwczołgowego wzniesionego latem 1940 r. przez Żydów osadzonych w obozie pracy w Płazowie. Były to niemieckie umocnienia przy granicy z ZSRR. Zachęcamy, aby zostawić w tym miejscu rowery i udać się na małą wycieczkę w celu obejrzenia zjawisk krasowych. W lesie wypływa ze źródełka mały strumyk, który następnie znika, by po kilkudziesięciu metrach znów się pojawić. Idąc na północ wzdłuż tego strumienia, dochodzimy do zadbanej kapliczki leśnej. W jej wnętrzu znajduje się źródełko wody. Zamieszczona jest też krótka historia, z której wiemy, że jest to kapliczka w Śniłówce. Wychodzimy pod górę, na pole uprawne, aby wrócić do miejsca, gdzie zostawiliśmy rowery. Unikamy w ten sposób przejścia przez podmokły teren. Jedziemy nadal drogą polną, podziwiając piękne krajobrazy, z samotnymi sosnami i gruszami. Tuż przed Łówczą warto zjechać w lewo, do starego cmentarza greckokatolickiego, na którym możemy podziwiać precyzyjną pracę ludowych artystów. Część nagrobków została odnowiona. Opuszczamy cmentarz i podchodzimy do pięknej drewnianej cerkwi z 1808 r. Powracamy do drogi, przejeżdżamy między nowym kościołem katolickim, a budynkiem dawnej szkoły podstawowej .
7,2 km - w centrum Łówczy skręcamy w lewo. Po lewej stronie towarzyszyć nam będzie głęboki jar z płynącą Łówczanką. Znajdujemy się tu na krawędzi Roztocza. Po prawej stronie zauważyć można resztki parku podworskiego. Na łuku drogi stoi kolejny piękny przydrożny krzyż wapienny. Po prawej, w oddali zobaczyć można niszczejące zabudowania gospodarcze dawnego PGR-u. Zjeżdżamy wybitnie widokową drogą do zabudowań wsi Huta Złomy. Przed nami piętrzy się masyw Wielkiego Działu - drugiego pod względem wysokości wzniesienia na Roztoczu Polskim (390,4 m n.p.m.).
11,8 km - dojeżdżamy do wsi Huta Złomy i na skrzyżowaniu skręcamy w prawo, do rezerwatu Źródła Tanwi (0,8 km). W rezerwacie wytyczono ścieżkę dydaktyczno-przyrodniczą „Kobyle Jezioro". Na jej trasie stoi wieża widokowa, z której możemy podziwiać okolicę i polujące ptaki drapieżne. Powracamy do głównego skrzyżowania dróg w Hucie Złomy, skąd udajemy się na wprost, szosą w kierunku Lipska, wg znaków szlaku rowerowego Green Velo. W centrum Lipska skręcamy w lewo, do Narola.
18,7 km - wycieczkę kończymy na rynku w Narolu.

Pora na serwis roweru?

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Kochasz rower ale zakupy robisz rozważnie? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Jak dbać o rower?

Miłośnicy jazdy na rowerze wiedzą, jak istotne jest utrzymywanie jednośladu w dobrym stanie technicznym. Jest to bardzo ważne dla komfortu oraz bezpieczeństwa podczas jazdy. Przegląd roweru powinno wykonywać się przynajmniej raz w roku. A najlepiej dwukrotnie - przed oraz po sezonie. Oczywiście, jeśli w trakcie sezonu zdarzą się jakieś uszkodzenia, najlepiej je od razu naprawić.

Serwisować sprzęt można samodzielnie lub oddając go w ręce specjalistów. Odpowiednio dbając o swój sprzęt zapewnisz sobie, że dłużej Ci posłuży. Jest to szczególnie istotne, jeśli często na nim jeździsz. Wbrew pozorom przegląd roweru nie jest taką prostą sprawą. Jeśli chcesz samodzielnie serwisować swój rower, koniecznie poszukaj poradników, w jaki sposób to robić.

Przydatne akcesoria na rower

Akcesoria rowerowe możemy podzielić na te niezbędne oraz dodatkowe. Wymagane jest:

• oświetlenie, które nie zawsze jest na wyposażeniu, gdy kupujemy rower
  • a także dzwonek. Tak jak w przypadku lamp, najczęściej trzeba go dokupić.

Lampka z przodu powinna być biała, a z tyłu czerwona. Przy wybieraniu dzwonka zwróć uwagę na dźwięk, jaki wydaje.

Z dodatkowego wyposażenia warto wybrać:

• błotniki - szczególnie istotne są, gdy nie zraża Cię brzydka pogoda do jazdy
  • odblaski na koła, bagażnik oraz siodełko - dla zwiększenia widoczności
  • stopka lub inaczej nóżka - by móc zaparkować rower
  • zapięcie do roweru - by móc go bezpiecznie spuścić z oczu
  • saszetka na rower - często z przeźroczystym przodem i specjalną kieszonką na telefon, by móc widzieć ekran podczas jazdy
  • uchwyt na bidon oraz bidon
  • koszyk na rower - jeśli chcesz nim jeździć na zakupy
  • fotelik dla dziecka - dla rodziców
  • pompka
  • stojak rowerowy - jeśli będziesz samodzielnie serwisować rower
  • akcesoria i narzędzia do serwisowania roweru

Omówiliśmy przydatne akcesoria rowerowe, to teraz czas na strój na rower. Oczywiście wygodne, sportowe buty oraz strój to podstawa. Ciekawą alternatywą są specjalnie spodenki, majtki lub legginsy na rower, które zapobiegają obtarciom i bólom. Przydatne będą również rękawiczki na rower, czapka z daszkiem lub zwykła oraz okulary - niekoniecznie przeciwsłoneczne. Okulary rowerowe są specjalnie dopasowane do twarzy, by nie odstawały. Znajdziesz takie przeciwsłoneczne oraz z przeźroczystymi szkiełkami, które chronią oczy przed owadami i wysuszaniem oczu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Trasy na rower do 67 km od Hrubieszowa. Podpowiadamy pomysły na wyprawę. Gdzie w weekend 20 - 21 kwietnia? - Hrubieszów Nasze Miasto