Ryanair zacznie latać z Lotniska Chopina w Warszawie? W planach połączenia na lato 2023, ale to może być blef

Emil Hoff
Emil Hoff
Ryanair uzyskał 1984 sloty na połączenia z lotniska Chopina w Warszawie - wynika z raportu agencji zajmującej się koordynacją lotów. Czy popularny tani przewoźnik chce rozbudować swoją ofertę, przeprowadzić się z Modlina, czy może tylko blefuje, by wynegocjować dla siebie lepszą umowę na swoim macierzystym lotnisku?
Ryanair uzyskał 1984 sloty na połączenia z lotniska Chopina w Warszawie - wynika z raportu agencji zajmującej się koordynacją lotów. Czy popularny tani przewoźnik chce rozbudować swoją ofertę, przeprowadzić się z Modlina, czy może tylko blefuje, by wynegocjować dla siebie lepszą umowę na swoim macierzystym lotnisku? Lukasz Gdak / Polska Press, zdjęcie ilustracyjne
Tania linia Ryanair króluje na lotnisku w Modlinie, ale wygasająca umowa zmusza firmę do szukania nowych możliwości rozwoju. Wiele wskazuje na to, że przewoźnik zamierza uruchomić siatkę połączeń z Lotniska Chopina w Warszawie na lato 2023. Chodzi o rozbudowę oferty, przenosiny, a może blef, mający wzmocnić pozycję Ryanaira w negocjacjach z Modlinem?

Spis treści

Ryanair chce latać z Lotniska Chopina w Warszawie?

Ukazał się najnowszy raport Airpot Coordination Limited (ACL), agencji zajmującej się koordynacją lotów na 72 lotniskach na całym świecie, dotyczący planowanej siatki połączeń z Lotniska Chopina w Warszawie na sezon letni 2023.

Z raportu wynika, że popularny tani przewoźnik Ryanair zamierza – być może – uruchomić połączenia z lotniska Chopina w Warszawie na lato 2023. Przewoźnik wystąpił o tzw. sloty, które umożliwią mu budowę siatki lotów.

Jak na razie linia Ryanair odbywa loty z podwarszawskiego Modlina. Tak jest od wielu lat. Przez niemal dekadę Ryanair był monopolistą w Modlinie i dopiero w listopadzie 2022 lotnisko zyskało drugiego klienta – linie Air Moldova, latające do Kiszyniowa.

Umowa Ryanaira, zawarta z zarządem lotniska w Modlinie na 10 lat, dobiegnie końca w 2023 r. Czy tani przewoźnik nie planuje jej przedłużyć i dlatego szuka sobie miejsca na stołecznym Lotnisku Chopina?

Agencja ACL opublikowała raport, z którego wynika, że Ryanair podjął pierwsze kroki do stworzenia siatki połączeń z Lotniska Chopina na lato 2023.
Agencja ACL opublikowała raport, z którego wynika, że Ryanair podjął pierwsze kroki do stworzenia siatki połączeń z Lotniska Chopina na lato 2023. Szymon Starnawski / Polska Press, zdjęcie ilustracyjne

Czytaj też: Najlepsze lotniska Europy: nowy ranking. Na liście znalazły się dwa polskie porty lotnicze. Jak wypadły na tle innych?

23 połączenia Ryanaira z Lotniska Chopina na lato 2023

Z raportu ACL wynika, że Ryanair chce na lato 2023 stworzyć na Lotnisku Chopina 23 połączenia do 15 krajów. Wśród proponowanych przez irlandzką linię kierunków znalazłyby się np.:

  • Włochy (6 miast, w tym Rzym, Wenecja, Mediolna i Piza),
  • Wielka Brytania (Londyn, Manchester, Birmingham),
  • Francja (Paryż),
  • Grecja (Ateny, Korfu)
  • Jordania (Amman)
  • Cypr (Pafos)
  • Austria (Wiedeń)
  • Hiszpania (Malaga)
  • Bułgaria (Burgas)

Siatka połączeń, choć imponująca, wyglądałaby bardzo podobnie do oferty Ryanaira z lotniska w Modlinie.

Możliwe, że Ryanair nie planuje rozbudować swojej oferty, lecz raczej przenieść się do Warszawy z Modlina.
Możliwe, że Ryanair nie planuje rozbudować swojej oferty, lecz raczej przenieść się do Warszawy z Modlina. Szymon Starnawski / Polska Press, zdjęcie ilustracyjne

Czytaj też: CPK: rozstrzygnięto konkurs na głównego architekta. Są pierwsze wstępne wizualizacje nowego lotniska. Jak może wyglądać terminal?

Dodaj firmę
Logo firmy Polska Organizacja Turystyczna
Warszawa, Chałubińskiego 8
Autopromocja

Rewolucja czy blef? Ryanair bada Lotnisko Chopina, by wynegocjować więc w Modlinie

Podobieństwo proponowanej siatki połączeń z Lotniska Chopina do zwykłej siatki Ryanaira z Modlina budzi podejrzenia. Dublowanie połączeń nie miałoby większego sensu, chyba że Ryanair nie zamierza wcale rozbudowywać swej oferty, tylko faktycznie przeprowadzić się z Modlina do Warszawy.

Jest też jednak możliwe, że badanie gruntu na Lotnisku Chopina i wnioskowanie o sloty (łącznie 1984, jak odnotowuje raport ACL) przez Ryanaira to swoisty blef i technika negocjacji z władzami lotniska w Modlinie, mająca na celu zmuszenie ich do utrzymania niskich opłat lotniskowych w ramach nowej umowy, kiedy już wygaśnie stara. W takim przypadku Ryanair nie stworzy wcale połączeń z Lotniska Chopina, jeśli uda mu się wynegocjować ponownie korzystne warunki w Modlinie.

Raporty ACL można znaleźć na oficjalnej stronie agencji.

Źródła: Airport Coordination Limited, rynek-lotniczy.pl

Czytaj też:

Jest też jednak bardzo prawdopodobne, że Ryanair nie zamierza wcale latać z Lotniska Chopina, lecz stosuje blef, by wynegocjować lepszą umowę w Modlinie.
Jest też jednak bardzo prawdopodobne, że Ryanair nie zamierza wcale latać z Lotniska Chopina, lecz stosuje blef, by wynegocjować lepszą umowę w Modlinie. Obecna umowa, zawarta na 10 lat, wygaśnie w 2023 r. Szymon Starnawski /Polska Press, zdjęcie ilustracyjne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Francja podwyższy wiek emerytalny. Protesty na miarę żółtych kamizelek

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronapodrozy.pl Strona Podróży
Dodaj ogłoszenie