Spis treści
Ryanair chce latać z Lotniska Chopina w Warszawie?
Ukazał się najnowszy raport Airpot Coordination Limited (ACL), agencji zajmującej się koordynacją lotów na 72 lotniskach na całym świecie, dotyczący planowanej siatki połączeń z Lotniska Chopina w Warszawie na sezon letni 2023.
Z raportu wynika, że popularny tani przewoźnik Ryanair zamierza – być może – uruchomić połączenia z lotniska Chopina w Warszawie na lato 2023. Przewoźnik wystąpił o tzw. sloty, które umożliwią mu budowę siatki lotów.
Jak na razie linia Ryanair odbywa loty z podwarszawskiego Modlina. Tak jest od wielu lat. Przez niemal dekadę Ryanair był monopolistą w Modlinie i dopiero w listopadzie 2022 lotnisko zyskało drugiego klienta – linie Air Moldova, latające do Kiszyniowa.
Umowa Ryanaira, zawarta z zarządem lotniska w Modlinie na 10 lat, dobiegnie końca w 2023 r. Czy tani przewoźnik nie planuje jej przedłużyć i dlatego szuka sobie miejsca na stołecznym Lotnisku Chopina?

23 połączenia Ryanaira z Lotniska Chopina na lato 2023
Z raportu ACL wynika, że Ryanair chce na lato 2023 stworzyć na Lotnisku Chopina 23 połączenia do 15 krajów. Wśród proponowanych przez irlandzką linię kierunków znalazłyby się np.:
- Włochy (6 miast, w tym Rzym, Wenecja, Mediolna i Piza),
- Wielka Brytania (Londyn, Manchester, Birmingham),
- Francja (Paryż),
- Grecja (Ateny, Korfu)
- Jordania (Amman)
- Cypr (Pafos)
- Austria (Wiedeń)
- Hiszpania (Malaga)
- Bułgaria (Burgas)
Siatka połączeń, choć imponująca, wyglądałaby bardzo podobnie do oferty Ryanaira z lotniska w Modlinie.

Rewolucja czy blef? Ryanair bada Lotnisko Chopina, by wynegocjować więc w Modlinie
Podobieństwo proponowanej siatki połączeń z Lotniska Chopina do zwykłej siatki Ryanaira z Modlina budzi podejrzenia. Dublowanie połączeń nie miałoby większego sensu, chyba że Ryanair nie zamierza wcale rozbudowywać swej oferty, tylko faktycznie przeprowadzić się z Modlina do Warszawy.
Jest też jednak możliwe, że badanie gruntu na Lotnisku Chopina i wnioskowanie o sloty (łącznie 1984, jak odnotowuje raport ACL) przez Ryanaira to swoisty blef i technika negocjacji z władzami lotniska w Modlinie, mająca na celu zmuszenie ich do utrzymania niskich opłat lotniskowych w ramach nowej umowy, kiedy już wygaśnie stara. W takim przypadku Ryanair nie stworzy wcale połączeń z Lotniska Chopina, jeśli uda mu się wynegocjować ponownie korzystne warunki w Modlinie.
Raporty ACL można znaleźć na oficjalnej stronie agencji.
Źródła: Airport Coordination Limited, rynek-lotniczy.pl
Czytaj też:
- Nowe lotnisko w Egipcie zaczęło przyjmować samoloty. Od 1 grudnia 2022 ma obsługiwać loty międzynarodowe. Jak wygląda w środku?
- Samoloty, lotniska i podróże lotnicze: jak lataliśmy w 2022 r.? Nowy raport ujawnia zachowania i preferencje pasażerów samolotów

Walizka na miarę twojego urlopu
Port Lotniczy Olsztyn-Mazury zmodernizował swoją infrastrukturę
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?