Redakcja Strony Podróży
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Rozglądasz się za pomysłem na wyprawę rowerową w pobliżu Żukowa? Proponujemy, gdzie warto się wybrać. Mamy 5 ciekawych propozycji. Są różne pod względem trudności czy odległości, dlatego każdy znajdzie coś dla siebie. Razem z Taseo proponujemy Wam 5 tras na wycieczkę rowerową w odległości do 17 km od Żukowa. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Zobacz, jakie trasy rowerowe niedaleko Żukowa proponujemy na weekend.

Spis treści

Rowerem w pobliżu Żukowa

We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 5 tras rowerowych w odległości do 17 km od Żukowa, które przetestowali inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Jazda rowerem to bardzo lubiana forma aktywności szczególnie w ciepłych miesiącach. Oczywiście nie tylko. Najwięksi pasjonaci jeżdżą rowerem przez cały rok. Nic w tym dziwnego, ponieważ rower daje nam wiele korzyści. Ruch jest dobry dla naszego zdrowia, a przy okazji możemy odwiedzić ciekawe miejsca. Można również wybrać rower jako środek lokomocji i dojeżdżać nim do pracy czy na zakupy.

Jeśli więc szukasz pomysłów na trasy w okolicy miejsca zamieszkania, bardzo dobrze trafiłeś. Poniżej przedstawiamy 5 wybranych tras, które polecane są przez innych użytkowników. Wracaj do tego artykułu regularnie, ponieważ będzie on aktualizowany i będą pojawiać się nowe trasy.

Zanim wyruszysz w drogę, sprawdź prognozę pogody. W sobotę 27 kwietnia w Żukowie ma być 16°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi 50%. W niedzielę 28 kwietnia w Żukowie ma być 21°C. Nie będzie padać.

🚲 Trasa rowerowa: 25 mostów nad Kaczą

• Stopień trudności: 2.0
  • Dystans: 42,89 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 38 min.
  • Przewyższenia: 177 m
  • Suma podjazdów: 1 509 m
  • Suma zjazdów: 1 471 m

Tabrzo poleca trasę rowerzystom z Żukowa

Dzisiejsza trasa już dawno chodziła mi po głowie ... a gdyby tak przejechać wszystkimi mostami/mostkami nad naszą Kaczą rzeczką.
Trochę żałuję, że nie zrobiłem tego wcześniej bo teraz po lipcowych ulewach 3 mostków już/na razie? nie ma :(
Część z mostków szumnie nazwana mostami to tylko przepusty, ale są też i kładki oraz prawdziwe drogowe mosty ... i jeden kolejowy.
Powrót już nie nad Kaczą, ale trochę po górkach :)

🚲 Trasa rowerowa: Szlakiem elektrowni wodnych na Raduni

• Stopień trudności: 1.0
  • Dystans: 53,32 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 49 min.
  • Przewyższenia: 135 m
  • Suma podjazdów: 585 m
  • Suma zjazdów: 658 m

Trasę rowerową mieszkańcom Żukowa poleca Szy

Pierwsza elektrownia wodna na Raduni powstała w 1910 roku, z inicjatywy rady powiatu Gdańsk-Wyżyny, należącego do Wolnego Miasta Gdańsk. Większość kolejnych powstała w okresie międzywojennym jako źródło rezerwowego zasilania dla aglomeracji miejskiej Wolnego Miasta. Najmłodszą z elektrowni Raduni jest Pruszcz II, oddana do użytku w 2005 roku.

Obecnie elektrownie należą do firmy Elektrownie Straszyn, będącej częścią grupy Energa. Niemalże 100-letnie autentyczne urządzenia pracują w dni robocze w godzinach rannego i popołudniowego szczytu.

Każda z raduńskich elektrowni ma swoją historię. W wieży kompensacyjnej w Bielkowie broniący się podczas II wojny światowej Niemcy umieścili punkt obserwacyjny i stanowisko ogniowe, a wieżę zaopatrywali osuszonym rurociągiem biegnącym ziemnym wałem. Ta sama elektrownia posłużyła władzom Wolnego Miasta Gdańsk jako miejsce ukrycia urzędowych dokumentów, a także figury Świętego Jerzego ze szczytu Dworu Świętego Jerzego na gdańskim Głównym Mieście.

O historii całego zespołu elektrowni i poszczególnych z nich można czytać na stronach Elektrowni Straszyn. Zwiedzającym udostępniono cztery elektrownie: Straszyn, Bielkowo, Łapino i Rutki, szkoda że zaledwie o dwóch porach dziennie, 10.00 i 17.00.

... kawał historii naszego regionu i mnóstwo świeżego powietrza.

🚲 Trasa rowerowa: Przymorze - Bursztynowa Góra

• Stopień trudności: 1.0
  • Dystans: 52 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 22 min.
  • Przewyższenia: 210 m
  • Suma podjazdów: 1 777 m
  • Suma zjazdów: 1 814 m

Trasę dla rowerzystów z Żukowa poleca Rfx

Na Jasień dostajemy się jednym z najłagodniejszych podjazdów - najpierw ulicą Potokową, a następnie drogą z płyt betonowych, która jest jej przedłużeniem. Prowadzi ona przez las wzdłuż potoku Jasień. Po kilkuset metrach skręcamy w lewo, by jadąc po asfalcie minąć stację PKM Gdańsk Jasień. Przejeżdżając w sumie cztery ronda docieramy do Kartuskiej, a następnie skręcamy w prawo w Źródlaną. Po prawej stronie widzimy Jezioro Jasień, skręcamy w lewo i jadąc chwilę wzdłuż wjeżdżamy na wiadukt nad trasą S6. Tuż za restauracją Wróblówka wjeżdżamy do lasu. Tu ma swój początek trasa rowerowa "Wolność jest w naturze". Nie jest ona zbyt trudna, na rowerze trekkingowym też da się przejechać. Oznakowanie jest dość dobre, chociaż w niektórych miejscach znaków brakuje, np gdy zaraz po skręcie w lewo trzeba skręcić w prawo jest tylko znak mówiący o pierwszej zmianie kierunku. Najkorzystniej jest jechać wzdłuż zachodniego brzegu Jeziora Otomińskiego, a następnie w miejscu opisanym jako "rozwidlenie trasy" skręcić w prawo, by dojechać do rezerwatu "Bursztynowa Góra". Niestety pojechaliśmy tam w lewo i dalszą część trasy pokonaliśmy nieco inaczej niż chcieliśmy, Oprócz tajemniczej Bursztynowej Góry, która była miejscem wydobycia bursztynu można zobaczyć Czarny Staw, oraz tereny bagienne. By nie jechać tą samą trasą objechaliśmy jezioro od wschodu. Po krótkim odpoczynku na najpopularniejszej tu plaży skierowaliśmy się dość dziurawą leśną drogą na północ. Jadąc ulicą Otomińską przecięliśmy Kartuską, kontynuując jazdę Kalinową i przejeżdżając przy ogródkach działkowych docieramy do torów kolejowych oraz zbiornika retencyjnego Kiełpinek. Jest to miejsce warte zobaczenia. Po jego objechaniu skierowaliśmy się najpierw piaskową, a następnie asfaltową Sąsiedzką do Kościoła pw. św. Walentego. Jadąc dalej Jesienną dojechaliśmy do Budowlanych. Teraz już tylko skręt w lewo w Słowackiego i dalej po super DDR do Radarowej. Kontynuując jazdę tą ulicą dojechaliśmy do Owczarni. Dalej już tylko z górki, po drodze mijaliśmy Rezerwat Źródliska w Dolinie Ewy. Kościerską dotarliśmy do Spacerowej a następnie Opata Jacka Rybińskiego.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Po Kaszubskim Parku Krajobrazowym.

• Stopień trudności: 3.0
  • Dystans: 68,94 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 12 min.
  • Przewyższenia: 198 m
  • Suma podjazdów: 690 m
  • Suma zjazdów: 687 m

Trasę rowerową mieszkańcom Żukowa poleca Lemur36

Trasa przebiega przez pola, lasy, wsie i miasteczka, wśród wielu przepięknych jezior, po fantastycznych i malowniczych terenach Kaszub. Pagórkowaty krajobraz tylko uatrakcyjnia i dodaje smaczku całej wycieczce.
Z atrakcji turystycznych, które mnie urzekły to: Wierzyca (328,7 m n.p.m) - najwyższe wzniesienie polskich pojezierzy oraz całego Niżu Polskiego, na którego szczycie znajduje się 35-metrowa wieża widokowa i... Zamek w Łapalicach. Obiekt marzeń właściciela, gdańskiego snycerza, rzeźbiarza i producenta mebli, Piotra Kazimierczaka. W latach 80-tych rozpoczęto z rozmachem jego budowę, jednak po pewnym czasie, z powodu trudności finansowych i natury administracyjnej, wstrzymano tę inwestycję. Wraz z upływem lat zamek w Łapalicach popadał w ruinę i teraz grozi zawaleniem.
Trasa nie należy do najłatwiejszych ze względu na to, że przebiega po szlakach pieszych, po szutrowych i piaszczystych leśnych ścieżkach a nawet bezdrożach :)
Nawiguj

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: Doliną Reknicy do Przywidza

• Stopień trudności: 2.0
  • Dystans: 34,99 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 30 min.
  • Przewyższenia: 141 m
  • Suma podjazdów: 1 514 m
  • Suma zjazdów: 1 498 m

Wandrzejuk poleca trasę mieszkańcom Żukowa

Wyprawę zaczęliśmy z Czapielska nad Kolbudami. Dojazd samochodem z Gdańska zajął nam około 20 minut i po 9 byliśmy już na szlaku. Czarnym Szlaku Wzgórz Szymbarskich, który pokrywa się częściowo z czerwoną trasą rowerową. Pierwszy fragment jest słaby, bo musimy się zmierzyć z rozjeżdżonym odcinkiem pod górę pełnym głębokich kolein. Potem jest znacznie lepiej, leśna droga prowadzi nas wzdłuż malowniczej doliny rzeki Reknicy, która była osią wycieczki.
Wśród wijących się zakoli rzeki docieramy do przeprawy, która z roku na rok jest w gorszym stanie... dziś przechodziliśmy po dwóch sosnowych belach, dlatego kąpiel wisiała w powietrzu : ) no ale się udało i przez Marszewo pokierowaliśmy się w stronę jeziora Głębokiego, które osiągnęliśmy po paru kwadransach. Tam chwila na regeneracyjnego batona i zachodnim brzegiem mkniemy przez las w stronę Przywidza. Aby ominąć ruchliwą drogę asfaltową w Klonowie Dolnym odbijamy w ulicę Modrą i to był strzał w dziesiątkę! Gruntowa droga wiedzie przez obszar usiany sadzawkami w sąsiedztwie lasów, jest bardzo przyjemnie. W końcu dojeżdżamy do Piekła i wzdłuż jeziora osiągamy Przywidz. Nie mamy czasu by objechać jezioro, ale za to szlakiem doliny Reknicy wspinamy się na chyba najwyższy w okolicy pagórek o rzędnej ponad 250m npm. Podjazd jest ciężki, po kocich łbach, ale wynagradza go nam ciekawy zjazd, po którym lądujemy nad jeziorem Głębokim. Do samochodu zmierzamy przeciwnymi stronami jezior, oraz doliną Reknicy.

Pora na serwis roweru?

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Kochasz rower ale zakupy robisz rozważnie? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Zadbaj o stan techniczny roweru

Miłośnicy jazdy na rowerze wiedzą, jak istotne jest utrzymywanie jednośladu w dobrym stanie technicznym. Jest to bardzo ważne dla komfortu oraz bezpieczeństwa podczas jazdy. Przegląd roweru powinno wykonywać się przynajmniej raz w roku. A najlepiej dwukrotnie - przed oraz po sezonie. Oczywiście, jeśli w trakcie sezonu zdarzą się jakieś uszkodzenia, najlepiej je od razu naprawić.

Serwisować sprzęt można samodzielnie lub oddając go w ręce specjalistów. Odpowiednio dbając o swój sprzęt zapewnisz sobie, że dłużej Ci posłuży. Jest to szczególnie istotne, jeśli często na nim jeździsz. Wbrew pozorom przegląd roweru nie jest taką prostą sprawą. Jeśli chcesz samodzielnie serwisować swój rower, koniecznie poszukaj poradników, w jaki sposób to robić.

Przydatne akcesoria na rower

Akcesoria rowerowe możemy podzielić na te niezbędne oraz dodatkowe. Wymagane jest:

• oświetlenie, które nie zawsze jest na wyposażeniu, gdy kupujemy rower
  • a także dzwonek. Tak jak w przypadku lamp, najczęściej trzeba go dokupić.

Lampka z przodu powinna być biała, a z tyłu czerwona. Przy wybieraniu dzwonka zwróć uwagę na dźwięk, jaki wydaje.

Z dodatkowego wyposażenia warto wybrać:

• błotniki - szczególnie istotne są, gdy nie zraża Cię brzydka pogoda do jazdy
  • odblaski na koła, bagażnik oraz siodełko - dla zwiększenia widoczności
  • stopka lub inaczej nóżka - by móc zaparkować rower
  • zapięcie do roweru - by móc go bezpiecznie spuścić z oczu
  • saszetka na rower - często z przeźroczystym przodem i specjalną kieszonką na telefon, by móc widzieć ekran podczas jazdy
  • uchwyt na bidon oraz bidon
  • koszyk na rower - jeśli chcesz nim jeździć na zakupy
  • fotelik dla dziecka - dla rodziców
  • pompka
  • stojak rowerowy - jeśli będziesz samodzielnie serwisować rower
  • akcesoria i narzędzia do serwisowania roweru

Omówiliśmy przydatne akcesoria rowerowe, to teraz czas na strój na rower. Oczywiście wygodne, sportowe buty oraz strój to podstawa. Ciekawą alternatywą są specjalnie spodenki, majtki lub legginsy na rower, które zapobiegają obtarciom i bólom. Przydatne będą również rękawiczki na rower, czapka z daszkiem lub zwykła oraz okulary - niekoniecznie przeciwsłoneczne. Okulary rowerowe są specjalnie dopasowane do twarzy, by nie odstawały. Znajdziesz takie przeciwsłoneczne oraz z przeźroczystymi szkiełkami, które chronią oczy przed owadami i wysuszaniem oczu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Rowerem do 17 km od Żukowa. Pomysły na jednodniową wyprawę. Gdzie w weekend 27 - 28 kwietnia? - Żukowo Nasze Miasto