MKTG IPT - pasek artykułowy

Nowy rozkład jazdy PKP: Szybsze połączenia kolejowe z Warszawy do Zakopanego

Eliza Ciepielewska
Opracowanie:
Wideo
od 7 lat
Od 10 marca 2022 roku, PKP Polskie Linie Kolejowe wprowadza korektę kolejowego rozkładu jazdy, skracając czas przejazdu z Warszawy do Zakopanego. Wprowadzone zmiany obejmują również nowe przystanki oraz przebudowane perony na wybranych trasach.

Spis treści

Nowy rozkład jazdy PKP: Skrócony czas przejazdu

Nowy rozkład jazdy PKP, który wchodzi w życie 10 marca 2022 roku, przynosi kilka istotnych zmian dla pasażerów. Najważniejszą z nich jest skrócenie czasu przejazdu z Warszawy do Zakopanego. Jak podaje PKP PLK, podróż pociągiem na tej trasie potrwa teraz 4 godziny i 44 minuty. To oznacza skrócenie czasu podróży o 9 minut w porównaniu z obecnym rozkładem, gdzie najszybsze pociągi pokonują tę trasę w 4 godziny i 53 minuty.

Człowiek przed tablicą odjazdów i przyjazdów na dworcu PKP
Korekta rozkładu jazdy wprowadzona przez PKP PLK przyniesie szereg korzyści dla pasażerów. Skrócenie czasu podróży na popularnych trasach oraz nowe przystanki to znaczące udogodnienia dla podróżnych korzystających z usług PKP. Tomasz Gola/Polska Press/zdjęcie ilustracyjne

Podobne skrócenia czasu podróży dotyczą także innych tras:

  • Z Krakowa do Zakopanego najszybszy pociąg pojedzie teraz w 2 godziny i 17 minut,
  • z Zakopanego do Krakowa w 2 godziny i 14 minut,
  • trasę z Krakowa do Trójmiasta najszybszy pociąg pokona w 4 godziny i 52 minuty,
  • z Warszawy do Gdańska w 2 godziny i 29 minut,
  • z Warszawy do Poznania również w 2 godziny i 29 minut,
  • z Lublina do Warszawy w 1 godzinę i 45 minut,
  • z Bydgoszczy do Warszawy w 2 godziny i 56 minut.

Rozbudowa infrastruktury kolejowej według nowego rozkładu jazdy PKP

Podróże pociągami PKP stają się nie tylko szybsze, ale także bardziej komfortowe dzięki rozbudowie infrastruktury kolejowej. PKP PLK poinformowały o zakończonych pracach związanych z budową tzw. bajpasu kartuskiego, czyli przygotowaniem łącznie 15 km linii kolejowych nr 234 na odcinku Gdańsk Kokoszki – Stara Piła oraz nr 229 na odcinku Stara Piła – Glincz.

Od 10 marca będzie to alternatywna trasa łącząca Kartuzy z Gdańskiem, która po rozpoczęciu modernizacji linii nr 201 Bydgoszcz – Trójmiasto będzie pełnić rolę trasy objazdowej na czas zamknięć torowych.

Bajpasem kartuskim przejedzie 6 par pociągów w ciągu doby. Średni czas przejazdu z Kartuz do Gdańska Wrzeszcza wyniesie około 50 minut. W ramach projektu PKP PLK przebudowały perony na stacjach i przystankach Gdańsk Kokoszki, Leźno, Stara Piła i Żukowo Zachodnie.

Nowe przystanki i perony według nowego rozkładu jazdy PKP

W ramach marcowej korekty rozkładu jazdy, PKP wprowadza także nowe przystanki i perony na niektórych trasach. W województwie zachodniopomorskim pociągi zatrzymają się na nowych przystankach w Kołobrzegu, Świdwinie i Goleniowie.

Przystanki Kołobrzeg Radzikowo i Świdwin Zamek powstały w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”, natomiast przystanek Goleniów Park Przemysłowy powstał w ramach budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

W województwie łódzkim pasażerowie wsiądą do pociągów z nowego przystanku Stare Grudze na trasie Łódź – Łowicz, który zastąpi przystanek Grudze. Nowy, wyższy peron jest zlokalizowany bliżej przejazdu kolejowo-drogowego. Dzięki tej zmianie mieszkańcy będą mieli lepszy dostęp do kolei. Dotychczas pociągi zatrzymywały się kilkaset metrów dalej.

W województwie pomorskim lepszy dostęp do kolei zapewni nowy przystanek Otomino na trasie Gdańsk – Kartuzy (tzw. bajpas kartuski), pomiędzy stacjami Stara Piła i Żukowo Zachodnie. Lokalizacja obiektu w sąsiedztwie przejazdu kolejowo-drogowego zapewni łatwy dostęp do pociągów w kierunku Trójmiasta, Żukowa i Kartuz.

W województwie wielkopolskim w marcowej korekcie do dyspozycji pasażerów będzie nowy przystanek Patrzyków między Kramskiem a Koninem na linii Warszawa – Poznań. Przystanek został zbudowany ze środków „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”.

W województwie małopolskim oddany do użytku zostanie kolejny peron na nowym przystanku Nowy Sącz Gorzków oraz przejście podziemne, umożliwiające bezpieczne dojście do pociągu.

Nowy rozkład jazdy PKP wprowadza wiele zmian, które mają na celu poprawę komfortu podróży pociągami. Skrócenie czasu przejazdu na popularnych trasach, rozbudowa infrastruktury kolejowej, a także nowe i modernizowane przystanki i perony, to tylko niektóre z nich. Wszystko to ma na celu stworzenie lepszych warunków dla pasażerów korzystających z usług PKP.

Zobacz też: Oto kraje z najniebezpieczniejszymi drogami w Europie. Do tych państw strach wybrać się samochodem

Dodaj firmę
Logo firmy PKP Intercity S.A.
Warszawa, Aleje Jerozolimskie 142 A
Autopromocja

Źródło:

Polska Agencja Prasowa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronapodrozy.pl Strona Podróży