IPT - pasek artykułowy

Przełom w podróżowaniu? Linie lotnicze będą musiały automatyczne płacić za odwołane lub opóźnione loty

Kazimierz Sikorski
Kazimierz Sikorski
Pasażerowie zasługują na zwrot pieniędzy, gdy linia lotnicza jest im winna – stwierdził sekretarz transportu Pete Buttigieg.
Pasażerowie zasługują na zwrot pieniędzy, gdy linia lotnicza jest im winna – stwierdził sekretarz transportu Pete Buttigieg. Damian Dovarganes/Associated Press/East News
Wielu pasażerów linii lotniczych pamięta, ile zachodu wymagało, aby otrzymać rekompensatę za odwołany lub opóźniony lot. To się kończy. Nowe przepisy są bardzo korzystne dla pasażerów. Jaki kraj zaczął przełom?

Zanosi się na przełom w tej materii, na razie w Stanach Zjednoczonych. Zgodnie z nowymi przepisami linie lotnicze będą teraz musiały automatycznie zwracać podróżnym pieniądze w przypadku odwołania lub znaczących zmian lotów.

Przepisy dobre dla klientów

Przepisy Departamentu Transportu USA stanowią znaczącą zmianę dla konsumentów i może zwiększyć koszty w całej branży.
Przepisy określają okoliczności, w których pasażerowie są uprawnieni do zwrotu kosztów wszystkich podróży do, z i na terenie Stanów Zjednoczonych. Celem jest ułatwienie ludziom odzyskania pieniędzy i ujednolicenie zasad zwrotów w poszczególnych liniach lotniczych.

Według departamentu skargi dotyczące linii lotniczych i agentów biletowych odrzucających lub opóźniających zwrot środków stanowiły 87% wszystkich skarg dotyczących usług transportu lotniczego w szczytowym okresie pandemii Covid-19 w 2020 r.

- Pasażerowie zasługują na zwrot pieniędzy, gdy linia lotnicza jest im winna. Bez bólu głowy i targów – stwierdził sekretarz transportu Pete Buttigieg.

Zwrot pieniędzy z automatu

Zgodnie z nowymi przepisami pasażerowie będą uprawnieni do zwrotu kosztów w przypadku „istotnej zmiany” w ich lotach. Obejmują one między innymi:

  • przesunięcie czasu odlotu lub przylotu o więcej niż trzy godziny w ruchu krajowym lub sześć godzin w przypadku lotów międzynarodowych
  • obniżenie klasy do klasy niższej niż pierwotnie zakupiona
  • zmiana lotniska wylotu lub przylotu
  • zmiany w lotniskach przesiadkowych lub obsłużonych samolotach, jeżeli te są mniej przyjazne dla osób niepełnosprawnych

Podróżni otrzymają również zwrot opłat za bagaż, jeśli zostanie zgubiony i nie zostanie dostarczony w ciągu 12 godzin od przylotu.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Przełom w podróżowaniu? Linie lotnicze będą musiały automatyczne płacić za odwołane lub opóźnione loty - Portal i.pl

Wróć na stronapodrozy.pl Strona Podróży