IPT - pasek artykułowy

Redakcja Strony Podróży
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Rozważasz wycieczkę rowerową w woj. lubelskim? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Wybraliśmy 10 ciekawych propozycji tras. Są zróżnicowane pod względem trudności czy dystansu, dlatego każdy znajdzie coś dla siebie. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 10 tras na wyjazd rowerem w woj. lubelskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Zobacz, jakie trasy rowerowe w woj. lubelskim proponujemy na weekend.

Spis treści

Trasy rowerowe po woj. lubelskim

We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 10 tras rowerowych w woj. lubelskim, które sprawdzili inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Sprawdź wybrane trasy o różnym stopniu trudności. Spokojna wyprawa malowniczym szlakiem, a może coś szalonego i trudnego? W wybranych przez nas trasach każdy znajdzie coś dla siebie. Wybierz plan wycieczki i przygotuj się do wyjazdu.

Zanim wyruszysz w trasę, sprawdź, jaka będzie pogoda. W sobotę 18 maja w woj. lubelskim ma być od 11°C do 21°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 6% do 37%. W niedzielę 19 maja w woj. lubelskim ma być od 13°C do 23°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 8% do 35%.

🚲 Trasa rowerowa: Susiec - Krasnobród - Majdan Sopocki - Susiec

• Dystans: 53,5 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 33 min.
  • Przewyższenia: 192 m
  • Suma podjazdów: 1 252 m
  • Suma zjazdów: 1 260 m

Rowerzystom trasę poleca Adr77

Trasa w większości asfaltowa. Dosyć wymagająca zwłaszcza w pierwszej połowie. Na całej trasie cztery strome podjazdy dające ostro w kość.
Warto pokonać ją właśnie w tym kierunku - droga szutrowa łatwiejsza - zjazdowa. W Krasnobrodzie warto zatrzymać się na tradycyjne lody na ul. 3 maja.

🚲 Trasa rowerowa: Lasy Kozłowieckie

• Początek trasy: Parczew
  • Dystans: 20,12 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 23 min.
  • Przewyższenia: 41 m
  • Suma podjazdów: 390 m
  • Suma zjazdów: 384 m

Rowerzystom trasę poleca Slawo75

Bardzo przyjemna i łatwa jazda po Lasach Kozłowieckich. Po drodze uroczy mini-skansen w Dąbrówce.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: trasa przez gm. Konopnica 2 - fragment czarnego szlaku

• Początek trasy: Lublin
  • Dystans: 30,49 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 54 min.
  • Przewyższenia: 65 m
  • Suma podjazdów: 162 m
  • Suma zjazdów: 163 m

Rowerzystom trasę poleca Mriswith

Trasa przebiega wzdłuż czarnego szlaku rowerowego gm. Konopnica. Została połączona w pętlę, rozszerzona o odcinek wzdłuż ul. Węglinek, wąwozu im. Jana Pawła II i przy ul. Jana Pawła II.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Podkarpackie Trasa 33 Przez Park Krajobrazowy Lasy Janowskie

• Początek trasy: Modliborzyce
  • Dystans: 36,46 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 17 min.
  • Przewyższenia: 37 m
  • Suma podjazdów: 231 m
  • Suma zjazdów: 227 m

Rowerzystom trasę poleca UM_Podkarpackie

Jest to w całości leśna trasa poprowadzona przez urokliwe zakątki Parku Krajobrazowego Lasy Janowskie, na północny wschód od Stalowej Woli. Pojedziemy po utwardzonych drogach i lokalnych asfaltach o niewielkim natężeniu ruchu samochodowego. W dużej mierze poprowadzą nas znaki szlaków rowerowych, stąd też nawigacja nie powinna nam sprawić większego problemu. Samochód możemy zostawić w Rzeczycy Długiej, na leśnym parkingu, obok miejsca postoju z zadaszeniem i wiatami. Znajduje się tu ciekawa płaskorzeźba św. Huberta. Stąd ruszamy i jedziemy na wschód trasą rowerową gminy Pysznica. Po trzech kilometrach skręcamy w lewo i podążamy szlakiem zielonym aż do parkingu i ciekawej kapliczki przy czerwonym szlaku pieszym PTTK. Skręcamy w prawo i jedziemy wraz ze szlakiem czerwonym aż do tablicy pamiątkowej opisującej walkę oddziałów AK „Ojca Jana” z niemieckim okupantem. Tablicę ufundował syn bohatera tamtych wydarzeń. Wracamy kilometr i skręcamy na południe, w leśną piaszczystą drogę. Na skrzyżowaniu z drogą szutrową skręcamy w lewo i kierujemy się w stronę przysiółka Kochany . Już sama historia tego miejsca jest niezwykle ciekawa. Ponadto odwiedzić tu można Żywe Muzeum Wsi i Rzemiosła Polskiego , na terenie którego działa także mini Zoo. Znajduje się tu również pomnik walk partyzanckich. Drogą szutrową jedziemy wzdłuż charakterystycznego ogrodzenia aż do 16,6 km trasy, po czym skręcamy w prawo. Dojeżdżamy do drogi pożarowej nr 23 i kierujemy się w lewo. Po około dwóch kilometrach odbijamy na południe, w leśną drogę, która zaprowadzi nas do miejscowości Szwedy. Stąd już nawigacja powinna być łatwiejsza, bowiem dalej poprowadzi nas żółty szlak rowerowy. Kierujemy się za jego znakami w prawo. Mijamy przysiółek Madeje, po czym wjeżdżamy do lasu. Jedziemy piaszczystą drogą aż do skrzyżowania, przy którym stoją tablice. Skręcamy w szutrową drogę w lewo i zmierzamy przez Jastkowice do Rzeczycy Długiej.

ATRAKCJE NA TRASIE:

Park Krajobrazowy Lasy Janowskie – powstał w celu ochrony i zachowania unikatowego charakteru jednego z największych zwartych kompleksów leśnych w Polsce – Puszczy Solskiej. 80% powierzchni zajmują lasy, głównie bory sosnowe. Krajobraz urozmaicają śródleśne bagna, torfowiska, meandrujące rzeki i strumienie oraz wydmy. Całość dopełnia bogata flora i fauna. Park stwarza dogodne warunki do uprawiania turystyki pieszej, rowerowej i konnej.

Miejsce pamięci pod Janikami – tutaj 10 czerwca 1944 r. oddział Armii Krajowej „Ojca Jana” pod dowództwem Bolesława Usowa „Konara” stoczył pierwszą walkę z Niemcami. Zamiarem okupantów było zlikwidowanie oddziałów partyzanckich w Lasach Lipskich, Janowskich i Puszczy Solskiej.

Kochany – wieś, której początki sięgają XVIII w., była własnością Lubomirskich. W czasie zaborów przebiegała tędy granica między Monarchią Austro-Węgierską a Cesarstwem Rosyjskim. W okresie II wojny światowej stanowiła zaplecze dla partyzantów. Z tego względu 29 września 1942 r. Niemcy dokonali pacyfikacji wsi. Zamordowano 35 mieszkańców, głównie kobiety i dzieci.

Żywe Muzeum Wsi i Rzemiosła Polskiego w Kochanach – ma charakter edukacyjny i skierowane jest głównie do grup zorganizowanych. Na terenie skansenu znajdują się stare budynki wraz z wiernie odtworzonymi elementami wyposażenia, w tym dawnymi maszynami i urządzeniami. Działa tu również zwierzyniec przydomowy.

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Susiec nr 10 Dookoła gminy Susiec

• Stopień trudności: 3.0
  • Dystans: 75,23 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 29 min.
  • Przewyższenia: 175 m
  • Suma podjazdów: 1 573 m
  • Suma zjazdów: 1 565 m

Rowerzystom trasę poleca RowerempoRoztoczu

DOOKOŁA GMINY SUSIEC, Trasa Nr 10, Gmina Susiec.
Długość trasy – ok. 75 km. Nawierzchnia: asfalt – 52 km, szuter – 15 km, droga gruntowa – 3 km, piaszczysta – 5 km. Stopień trudności – trasa bardzo trudna z powodu wielu stromych podjazdów oraz odcinków piaszczystych (tylko dla rowerzystów z dobrą kondycją). Zalecany typ roweru – bezwzględnie górski. Na trasie: rezerwat Nad Tanwią, Strażnica Carska w Paarach, pałac Łosiów w Narolu, drewniany kościół (dawna cerkiew) w Łosińcu, wzniesienie Wapielnia, pomnik z 1943 r w Róży, Zalew w Majdanie Sopockim, torfowiskowy rezerwat Nowiny, rezerwat Czartowe Pole, kamieniołom Nowiny, osadę Borowe Młyny nad rzeką Tanew, kościół w Suścu. Wycieczkę można łatwo skrócić, korzystając z innych śladów GPS.
0,0 km – z Suśca kierujemy się na południe w stronę Cieszanowa.
3,0 km – za mostem w Rebizantach skręcamy w lewo, do wsi Huta Szumy. Trzymając się asfaltowej drogi dojedziemy przez most do wsi Paary.
7,5 km – z Paar udajemy szosą na wschód, by obok pałacu Łosiów (13,4 km) skręcić w lewo, do Podlesiny.
18,2 km – z Podlesiny udajemy się na zachód Centralnym Szlakiem Rowerowym Roztocza (czerwonym), który prowadzi nas przez Maziły do Łosińca.
24,6 km – za kościołem i cmentarzem wojennym w Łosińcu opuszczamy czerwony szlak rowerowy (który skręca w lewo), by podążać prosto w kierunku zachodnim przez Zawadki do Kunek.
27,8 km – na skrzyżowaniu koło szkoły w Kunkach skręcamy pod ostrym kątem w prawo i przecinając drogę wojewódzką nr 853 docieramy do Ulowa.
31,5 km – na szczycie wzniesienia w Ulowie skręcamy w lewo i wjeżdżamy niebieskim szlakiem pieszym na Wapielnię, skąd szutrową drogą udajemy się do wsi Łuszczacz.
36,6 km – na północnym krańcu Łuszczacza skręcamy na lewo, do wsi Róża, skąd poruszamy się niebieskim szlakiem rowerowym przez las. Po 2 km piaszczystej drogi pozostawiamy odbijający w lewo szlak rowerowy i krajem lasu dojeżdżamy do Ciotuszy Starej.
41,4 km – z Ciotuszy Starej jedziemy asfaltową szosą do Majdanu Sopockiego II, następnie przez most na zalewie do Majdanu Sopockiego I, gdzie skręcamy w prawo i docieramy do poprzecznej drogi relacji Nowiny – Grabowica. Na skrzyżowaniu skręcamy ponownie w prawo i czerwonym szlakiem rowerowym kierujemy się do Nowin.
49,1 km – z Nowin udajemy się zielonym szlakiem rowerowym do Czartowego Pola (51,0 km). Po odpoczynku na stacji MOR Green Velo podążamy zielonym szlakiem rowerowym do Borowych Młynów.
61 km – z Borowych Młynów niebieskim szlakiem rowerowym powracamy do Suśca.
75 km – jesteśmy na mecie koło stacji PKP Susiec.

🚲 Trasa rowerowa: Przez dwie Góry Trzech Krzyży

• Początek trasy: Kazimierz Dolny
  • Dystans: 22,43 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 29 min.
  • Przewyższenia: 251 m
  • Suma podjazdów: 1 312 m
  • Suma zjazdów: 1 376 m

Rowerzystom trasę poleca KazimierzDolny

Trasa prowadzi przez dwa piękne punkty widokowe. Górę Trzech Krzyży w Kazimierzu Pokonać musimy pieszo, potem z rynku kierujemy sie ul. Nadrzeczną oraz Kwaskowa Góra w kierunku wąwozu Korzeniowego. Zaraz zanim na Góry wjeżdżamy równoległym wąwozem "Na Wiktora". Ul. Góry i wąwozem "Na Zanussiego" zjeżdżamy do Bochotnicy, i dalej ścieżką rowerową dojeżdżamy do miejscowości Parchatka. W Parchatce dość stromym podjazdem wjeżdżamy na Zbędowice by dojechać do drugiej Góry Trzech Krzyży. Powrót do Kazimierza polnymi drogami i pięknym wąwozem, którym zjedziemy na Zamłynie w Bochotnicy, stamtąd główną drogą kierujemy się do Kazimierza.
Nawiguj

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Bełżec nr 2 Wycieczka do Tomaszowa Lub.

• Początek trasy: Lubycza Królewska
  • Dystans: 28,82 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 42 min.
  • Przewyższenia: 89 m
  • Suma podjazdów: 610 m
  • Suma zjazdów: 624 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca RowerempoRoztoczu

Przebieg: Bełżec - Żyłka - Łaszczówka - Tomaszów Lubelski - Rabinówka - Podlesina –Chyże Stopień trudności: średni.
Wycieczka pozwala zwiedzić Tomaszów Lubelski - ośrodek powiatowy, a zarazem największe miasto na Roztoczu Polskim, bogate w pamiątki historii.

0,0 km - opuszczamy dworzec PKP w Bełżcu, przeprowadzając rower przeciwnej stronie. Kierujemy się w prawo. Po pokonaniu dystansu 1,6 km, po prawej stronie na skraju lasu dostrzegamy pojedynczy BUNKIER LINII MOŁOTOWA.

2,5 km - na skrzyżowaniu skręcamy w lewo. Zjeżdżamy stromo do miejscowości Żyłka.

3,6 km - w Żyłce skręcamy w prawo, by przejechać przez most. Mijamy kaplice PW. Matki Bożej Częstochowskiej.

4,0 km - za mostem udajemy się prosto, wpierw drogą asfaltową, następnie gruntową. Odtąd czerwony szlak pieszy Wolnościowy prowadzi nas częściowo po trasie dawnej wąskotorówki
z Bełżca do Tomaszowa Lub.

7,5 km - między Żyłką a Łaszczówką napotkamy jedno ze źródeł Sołokiji (kiedyś parowozy z Bełżca zaopatrywały się w nim w wodę).

10,0 km - Łaszczówka. W centrum miejscowości skręcamy w lewo.

13,5 km - w Tomaszowie Lubelskim przejeżdżamy obok zespołu cmentarzy, z kwaterą żołnierską oraz grobem gen. Tadeusza Piskora, dowódcy armii „Lublin” we wrześniu 1939 r. Osiągamy drogę krajową nr 17, którą jedziemy w prawo, do Rabinówki.

18,0 km - Rabinówka, przecięcie niebieskiego szlaku pieszego Centralnego. Pod koniec miejscowości udajemy się w lewo, a na kolejnym skrzyżowaniu w prawo, by minąć stadninę koni i dojechać do Podlesiny.

22,3 km - na głównym skrzyżowaniu w Podlesinie obok kaplicy i pomnika kierujemy się w lewo i początkowo asfaltem, następnie drogą gruntową przez las docieramy do miejscowości
Chyże.

26,4 km - po przejechaniu przez miejscowość natrafiamy na KAPLICZKĘ ŚW. ANTONIEGO, usytuowaną pod lasem. Po przejechaniu przez las docieramy do Bełżca. Tu nadal jedziemy szosą do skrzyżowania przy sklepie spożywczym, gdzie skręcamy w lewo, w ulicę wyłożoną trylinką. Następnie po pokonaniu 50 m kierujemy się w prawo i drogą gruntową docieramy do słynnego POMNIKA PRZYRODY – JAŁOWCA POSPOLITEGO.

27,5 km - wracamy na asfaltową ulicę, którą kierujemy się na wprost, by dojechać do drogi wojewódzkiej nr 865. Udajemy się 120 m w lewo, skręcamy w prawo i drogą gruntową (100 m) przecinającą tory kolejowe trafiamy do POMNIKA PRZYRODY „LIPKI” oraz usytuowanego wśród starych drzew POMNIKA ROMÓW I SINTI.

26,3 km - wracamy do drogi wojewódzkiej, udajemy się nią w prawo. Po 400 m jazdy po prawej widzimy CERKIEW GRECKOKATOLICKĄ PW. ŚW. BAZYLEGO WIELKIEGO, która kryje się za POPÓWKĄ (przedszkole), 50 m dalej usytuowany jest KOŚCIÓŁ PW. MATKI BOŻEJ KRÓLOWEJ POLSKI. Po przejechaniu kolejnych 400 m po lewej napotkamy ścieżkę do ŹRÓDEŁKA ŚW. FLORIANA.

29,6 km - jedziemy nadal drogą wojewódzką, docieramy do skrzyżowania z drogą krajową nr 17. Stojąc na tym skrzyżowaniu, po lewej stronie, za sklepem zobaczymy DAWNĄ STACJĘ
POMP WODNYCH.
Skręcamy w prawo. Przed przejazdem kolejowym należy zwrócić uwagę na murowaną KAPLICZKĘ NAJŚWIĘTSZEGO SERCA PANA JEZUSA. Po chwili dojeżdżamy do dworca PKP, na którym zaczęła się wycieczka. Opodal znajduje się KOMPLEKS OBIEKTÓW POKOLEJOWYCH.

🚲 Trasa rowerowa: Stalowa Wola-Sandomierz..Gory Pieprzowe

• Początek trasy: Modliborzyce
  • Dystans: 93,89 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 21 min.
  • Przewyższenia: 96 m
  • Suma podjazdów: 1 062 m
  • Suma zjazdów: 1 051 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Damarcus77

Ze Stalowej Woli gdzie mieszkam wybrałem sie do Sandomierza i Gor Pieprzowych . Pojechalem troche okreznie rowerem aby uniknac ruchu na drogach . Przy okazji zobaczyłem zniszczeniw ktore zrobiła powodz w 2010 roku we wsiach Sokolniki..Formany i trzesn...ale i na obrzezach Sandomierza mozna bylo zobaczyc tragedie jaka spowodowała ta powodz .
W samym Sandomierzu można pozwiedzac bardzo wiele . Ja z racji ze byłem tam rowerem moglem zobaczyc tylko zabytki z zewnatrz . Zobaczyłem tez urokliwy wąwóz Królowej Jadwigi i wzgorze Salve Regina . Po odpoczynku na pieknym rynku starego maista wyruszyłem dalej w strone malutkich Gor Pieprzowych z których jest piekny widok na Wisłe…Sandomierz..okoliczne sady ..w dobra pogode można tez zobaczyc skrawej Wyzyny Lubelskiej

🚲 Trasa rowerowa: Susiec - Krasnobród - Susiec

• Dystans: 56,16 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 31 min.
  • Przewyższenia: 110 m

🚲 Trasa rowerowa: Roztocze dzień pierwszy

• Początek trasy: Zwierzyniec
  • Dystans: 53,59 km
  • Czas trwania wyprawy: 7 godz. i 47 min.
  • Przewyższenia: 183 m
  • Suma podjazdów: 1 846 m
  • Suma zjazdów: 1 879 m

Taz77 poleca tę trasę

Krótki spontaniczny trip. Chodź to nie był zwykły dzień. Plan jak zawsze jedziemy tam i tam ale inaczej niż ostatnio. I za każdym razem tak jest. Odkrywamy nowe drogi, nowe połączenia. Często zupełny gąszcz, cała masa zieleni. Podłoże w większości piaszczyste. Zupełna dzicz. W głowie gonitwa myśli bije się ze spokojem jaki się czerpie. Wpadamy do lasu i znikamy na x godzin. Co do trasy. Nie wymagająca ale jednak dla wąskich kół ma piaszczyste niespodzianki ciągnące się kilometrami. Park Narodowy od środka wręcz zabiera mowę. Ważna rzecz dotycząca zakazu poruszania się rowerem. Przy kamieniach "Poległych Leśników" jest zakaz w kierunku na Bukową Górę. Nie na darmo gdyż wejście to kilkunasto-minutowa wspinaczka po schodach. Samo jeżdżenie po Parku nie jest wykroczeniem. Trzeba się stosować w zasadzie do dwóch zasad: - ustąpić turystom pieszym, - nie zbaczać z dróg, duktów, ścieżek itp. Szumy powitały nas jak nigdy szumem :) Niski poziom wody daje się we znaki. Woda odkryła więcej dna. Jednak szum jakoś dobrze sobie radzi pompując życiodajną wodę przez tę krainę. Krótka wizyta w małej elektrowni na zalewie spiętrzającym wody Szumu i gonimy do Kapliczki. Tutaj miłe zaskoczenie jak nie wielkie źródełko wybija wodę zupełnie jak by susza nie istniała. Krótka przerwa przy kościółku na wodzie i pędzimy do pobliskiej Karczmy nad Szumem naładować akumulatory. Pierogi weszły jak świeże bułeczki. Dalsza droga do ziemianki WIRA to już spacer po oczywiście piasku. Ziemianka została odtworzona i odbudowana. Wygląda naprawdę solidnie. W środku znajdziemy księgę wpisów. Przyznam że ładnie się maskuje z zewnątrz. Powrót podobnie przez Kapliczkę na wodzie i dalej na szum tyle że jego drugim brzegiem. Wypadamy w Górecku Starym i kręcimy w kierunku Florianki. Po drodze już w samym parku mijamy ikonę i za kilka minut jesteśmy już w zagrodzie. Zagroda wita nas ciszą. Godzina po zamknięciu ale kilka fotek cyk i ruszamy dalej. Po drodze do zwierzyńca odwiedzamy "Czarny staw" i tu zaskoczenie jak mało wody w nim zostało.Od razu w głowie myśl że pobliskie stawy echo będą suche. Nie inaczej. Poziom wody bardzo niski. Krótka przerwa i lecimy do Zwierzyńca , a tutaj odwiedziny na wyspie i wieprzu. Sytuacja identyczna wody ledwo ledwo. Trip kończymy na parkingu gdzie pakujemy rowery i jedziemy do noclegowni i naszej bazy wypadowej na kolejne dni.

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Kochasz rower ale zakupy robisz rozważnie? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Jak przygotować się na wycieczkę rowerową?

Najważniejszy jest stan techniczny Twojego roweru. Jeśli wybierasz się na swoją pierwszą wyprawę w sezonie, koniecznie zrób przegląd swojego jednośladu. Co warto zrobić przed rozpoczęciem sezonu? W skład przeglądu wchodzi szereg czynności do wykonania. Są to między innymi:

• sprawdzenie napędu, przerzutek, linek oraz hamulców
  • dopompowanie kół
  • wyczyszczenie ważnych elementów

W skład przeglądu wchodzą również inne czynności. Rower powinno się serwisować przynajmniej raz w roku, by mieć pewność, że jest odpowiednio sprawny i by móc cieszyć się nim dłużej. Podczas jazdy mocno eksploatujemy sprzęt, dlatego tak istotne jest, by o niego dbać.

Można samodzielnie serwisować swój rower, chociaż do tego wymagana jest odpowiednia wiedza. W Internecie nie brakuje poradników na ten temat. Jeśli jednak wolisz, by Twoim jednośladem zajęli się specjaliści możesz oddać sprzęt do serwisu rowerowego.

Taki przegląd najlepiej jest wykonywać przed rozpoczęciem sezonu. Po sezonie też warto o niego odpowiednio zadbać. Pamiętaj, że im bardziej skrupulatnie będziesz dbać o sprzęt, tym dłużej Ci on posłuży.

Jeśli Twój sprzęt jest gotowy do użytku, pozostaje Ci zaplanować trasę i ruszać w drogę!

Co wziąć na rower?

W zależności od tego, jak długą planujesz wycieczkę, będzie zależeć Twoja lista rzeczy do zabrania ze sobą. Oczywiście na krótkie, jednodniowe wycieczki rowerowe, nie potrzebujemy wielu rzeczy. Sprawa komplikuje się jednak, jeśli planujemy dłuższą wyprawę.

Na wycieczkę rowerową warto ze sobą zabrać:

• wodę
  • czapkę z daszkiem lub zwykłą
  • rękawiczki na rower
  • uchwyt na telefon do roweru
  • kask
  • okulary

Oczywiście lista rzeczy na rower będzie zależeć od indywidualnych preferencji. Podstawą będzie wygodny strój sportowy oraz buty. Bardzo wygodną opcją są specjalne majtki, spodenki lub legginsy na rower, które są bardzo miękkie, dzięki czemu możemy uniknąć obtarć i większego bólu.

Czapka z daszkiem świetnie sprawdzi się w słoneczny dzień, natomiast zwykła w chłodniejsze dni. Rękawiczki rowerowe zapobiegną obtarciom rąk, a okulary będą chronić Twoje oczy nie tylko przed promieniami słonecznymi ale również przed owadami.

Uchwyt na telefon będzie przydatny, jeśli chcesz swoją trasę śledzić w aplikacji. Kask jest istotny dla Twojego bezpieczeństwa.

Inne przydatne akcesoria: uchwyt na bidon oraz bidon na wodę, nóżka do roweru, zapięcie do roweru, plecak lub saszetka, a także oświetlenie.

Jeśli wybierasz się na dłuższą wycieczkę lista będzie znacznie dłuższa. Musisz pomyśleć, choćby o ubraniach na zmianę czy podstawowych narzędziach, które będą przydatne, jeśli rower ulegnie małej usterce (np. łyżki do opon cyz dętka zapasowa).

Lubelskie trasy rowerowe: Odkryj uroki przyrody i historii

Lubelskie to prawdziwy raj dla miłośników rowerowych wycieczek. Rozległe lasy, malownicze łąki oraz fascynujące lessowe wąwozy tworzą doskonałe warunki dla przyjemnych i atrakcyjnych tras rowerowych.

Nadbużański Szlak Rowerowy, o długości 256 km, wiedzie od Janowa Podlaskiego do Hrubieszowa. Wyprawa szlakiem oznakowanym kolorem czerwonym, to magiczne doświadczenie, prowadzące przez wschodnią część województwa lubelskiego w sąsiedztwie rzeki Bug. Kolejnym interesującym szlakiem jest trasa Kazimierz Dolny – Lublin o długości 67 km. Zachwyci różnorodnością krajobrazów i bogatą historią regionu. Jeśli zależy Ci na zachodniej części Wyżyny Lubelskiej, nie może zabraknąć szlaku Kazimierz Dolny - Kraśnik.

Nie zwlekaj! Skorzystaj z bogactwa tras rowerowych w Lubelskim i ciesz się aktywnym wypoczynkiem, odkrywając piękno przyrody i historii tego niezwykłego regionu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Trasy rowerowe w woj. lubelskim. Gdzie w weekend 18 - 19 maja? Pomysły na jednodniową wyprawę - Kurier Lubelski