IPT - pasek artykułowy

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
Szukasz inspiracji na wycieczkę rowerową w woj. lubelskim? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Wybraliśmy 10 ciekawych propozycji. Mają różne stopnie trudności czy długości, dzięki temu każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Razem z Taseo proponujemy Wam 10 tras na wyjazd rowerem w woj. lubelskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Przekonaj się, jakie trasy rowerowe w woj. lubelskim przygotowaliśmy na weekend.

Spis treści

Wycieczki rowerowe po woj. lubelskim

We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 10 tras rowerowych w woj. lubelskim, które przetestowali inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Sprawdź wybrane trasy o różnym stopniu trudności. Spokojna wyprawa malowniczym szlakiem, a może coś szalonego i trudnego? W wybranych przez nas trasach każdy znajdzie coś dla siebie. Wybierz plan wycieczki i przygotuj się do wyjazdu.

Zanim wyruszysz na wyprawę, sprawdź prognozę pogody. W sobotę 22 czerwca w woj. lubelskim ma być od 18°C do 25°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 12% do 21%.

🚲 Trasa rowerowa: Wycieczka rowerowa "Doliną Bystrzycy"

• Początek trasy: Lublin
  • Dystans: 55,84 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 29 min.
  • Przewyższenia: 192 m
  • Suma podjazdów: 1 671 m
  • Suma zjazdów: 1 646 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Rybban

Wycieczka rowerowa po południowych okolicach Lublina, doliną rzeki Bystrzycy. Ciekawe miejsca na trasie:

• Stadnina koni w Lublinie;

🚲 Trasa rowerowa: Kazimierz Dolny-Końskowola

• Początek trasy: Kazimierz Dolny
  • Dystans: 44,3 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 38 min.
  • Przewyższenia: 123 m
  • Suma podjazdów: 1 046 m
  • Suma zjazdów: 1 047 m

KazimierzDolny poleca tę trasę rowerzystom

Trasa z Kazimierza Dolnego do Końskowoli, przez Zbędowice i zagłębie uprawy róż. Powrót do Kazimierza Przez Celejów i "Małe Bieszczady", czyli Witoszyn i Rzeczycę.

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Susiec nr 2 Do Narola

• Dystans: 35,1 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 50 min.
  • Przewyższenia: 100 m
  • Suma podjazdów: 808 m
  • Suma zjazdów: 810 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca RowerempoRoztoczu

DO NAROLA, Trasa nr 2, Gmina Susiec
Długość trasy – 35 km, nawierzchnia: asfalt – 26 km, szuter – 7 km, droga piaszczysta – 2 km. Stopień trudności – trasa średnia. Zalecany typ roweru – górski. Na trasie można zobaczyć: rezerwat Nad Tanwią, młyn w osadzie Młynki, kościoły w Narolu i Lipsku, pałac Łosiów w Narolu, kościół w Łosińcu.
0,0 km – z Suśca wyruszamy szosą w stronę Cieszanowa.
3,0 km – parking w Rebizantach. Stąd można udać się do oddalonych o 1 km „Szumów”, czyli wodospadów w rezerwacie Nad Tanwią. Z parkingu wyruszamy na południe i zaraz za mostem na Tanwi skręcamy w lewo, w asfaltową drogę z boczną ścieżką rowerową do miejscowości Huta Szumy.
6,3 km – Na końcu zabudowań Huty Szumy odbijamy w prawo do lasu, trzymając się żółtych znaków Szlaku Południowego. Pokonujemy trudny dla rowerów, miejscami piaszczysty odcinek drogi długości 2 km. Z czasem pojawia się lepsza, żwirowa droga.
11,0 km – zgodnie z żółtym szlakiem skręcamy w lewo i przez wąski mostek przedostajemy się do osady Młynki. Od Młynków asfaltową drogą jedziemy do centrum Narola.
14,0 km – na rynku w Narolu należy przeciąć ruchliwą drogę relacji Bełżec – Jarosław. Opuszczamy rynek drogą w kierunku Werchraty. Objeżdżamy szosą przez dawne miasto Lipsko (kościół, wały obronne, cmentarz wojenny), następnie wieś Lipie, by obok pałacu Łosiów w Narolu skręcić w prawo, ku Podlesinie.
21,0 km – za przejazdem kolejowym w Podlesinie skręcamy w lewo i jedziemy szlakiem Green Velo przez miejscowość Maziły do Łosińca.
27,0 km – w Łosińcu zwraca uwagę drewniany kościółek (dawna cerkiew) oraz duże źródła Potoku Łosinieckiego (Olszanki). Obok cmentarza wojennego z 1939 r. skręcamy w lewo i przez Wólkę Łosiniecką wydostajemy się na główną szosę, a nią w prawo, do przejazdu kolejowego.
31,2 km – w odległości 500 m za przejazdem skręcamy w lewo do miejscowości Rybnica, pozostawiając przy głównej szosie oznakowania szlaku Green Velo. Po przejechaniu przez wieś odcinka 1,5 km, droga wyprowadzi nas przez Potok Łosiniecki spowrotem na asfaltową szosę ze ścieżką rowerową. Po przejechaniu 1 km skręcamy w prawo i obok MOR Green Velo docieramy do stacji PKP.
35,0 km – stacja PKP Susiec.

🚲 Trasa rowerowa: Lasy Kozłowieckie

• Początek trasy: Parczew
  • Dystans: 20,12 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 23 min.
  • Przewyższenia: 41 m
  • Suma podjazdów: 390 m
  • Suma zjazdów: 384 m

Slawo75 poleca tę trasę

Bardzo przyjemna i łatwa jazda po Lasach Kozłowieckich. Po drodze uroczy mini-skansen w Dąbrówce.

🚲 Trasa rowerowa: Do Osuchowa

• Początek trasy: Stoczek Łukowski
  • Dystans: 78,74 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 7 min.
  • Przewyższenia: 79 m
  • Suma podjazdów: 341 m
  • Suma zjazdów: 316 m

Nasiol23 poleca tę trasę

Trasa do Osuchowa prowadzi czerwonym szlakiem, wizyta w rezerwacie Grądy Osuchowskie, powrót drogami lokalnymi przez rezerwat Modrzewina, niestety trasa została skrócona przez kontuzję kolana. Chętnych na wspólne wyjazdy proszę o kontakt [email protected]

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Susiec nr 9 Do Krasnobrodu

• Stopień trudności: 3.0
  • Dystans: 41,95 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 33 min.
  • Przewyższenia: 125 m
  • Suma podjazdów: 1 148 m
  • Suma zjazdów: 1 156 m

Rowerzystom trasę poleca RowerempoRoztoczu

DO KRASNOBRODU, Trasa Nr 9, Gmina Susiec
Długość trasy – ok. 41 km, nawierzchnia: asfalt – 29 km, szuter – 5 km, droga gruntowa – 3 km, droga piaszczysta – 4 km. Stopień trudności – trasa bardzo trudna (spore wzniesienia i długie odcinki piaszczyste). Zalecany typ roweru – wyłącznie górski. Na trasie można zobaczyć: panoramę z wieży widokowej, wzniesienie Wapielnia, miasto i uzdrowisko Krasnobród, okazały drzewostan Krasnobrodzkiego Parku Krajobrazowego, źródła i górny bieg rzeki Sopot, zabytkowy kościół oraz zalew w Majdanie Sopockim II, panoramę Roztocza koło wsi Grabowica.
0,0 km – ze stacji PKP Susiec wyruszamy na zachód.
1,3 km – na skrzyżowaniu obok szkoły i GOK skręcamy w prawo. Za torami jedziemy prosto przez Grabowicę, aż do drogi wojewódzkiej nr 853 w Ciotuszy Nowej.
7,4 km – przekraczamy ruchliwą drogę wojewódzką „w lewo skos” i po 200 m skręcamy w prawo w uczęszczaną drogę gruntową. Najpierw poruszamy się na wschód, dalej na północny wschód. Tą drogą musimy poruszać się około 1,5 km aż do Łuszczacza. Niestety odcinek ten w większości jest piaszczysty i musimy być przygotowani na maszerowanie. Droga nie jest oznakowana, więc należy trzymać się głównego śladu i nie zmieniać głównego kierunku. Ułatwieniem może być poruszanie przy pomocy aplikacji Traseo, po pobraniu śladu GPS tej trasy.)
(Uwaga! Odcinek ten można łatwo pokonać jadąc drogą wojewódzką na wschód i następnie skręcić do Łuszczacza, ale należy liczyć się z niebezpieczeństwem związanym z dużym ruchem samochodowym).
9,1 km – z lasu wyjeżdżamy koło kościoła w Łuszczaczu i udajemy się szosą pod górę. Ze szczytu dostrzegamy wzniesienie Wapielni. Jedziemy na wprost do lasu, gdzie napotykamy znaki niebieskie szlaku rowerowego. Tuż przed szlabanem skręcamy w lewo w szutrową drogę (pozostawiając znaki niebieskie po prawej stronie), by dojechać do wsi Szur. Możemy tu też dojechać zgodnie ze znakami niebieskimi, ale czeka nas wówczas piaszczysty, ze wzniesieniami odcinek drogi. Po kolejnych 5 km najpierw szutrową, a następnie asfaltową ulicą Lelewela docieramy do centrum Krasnobrodu i kierujemy się do Punktu Informacji Turystycznej usytuowanego obok klasztoru.

31,6 km – na skrzyżowaniu jedziemy na wprost, by za kościołem skręcić w lewo, na zaporę zalewu. Przedostajemy się koroną zapory na drugą stronę zbiornika wodnego i przez las docieramy do skrzyżowania w Majdanie Sopockim Pierwszym.
33,6 km – z tego miejsca jedziemy szosą w lewo na wzniesienie w Kierunku Grabowicy. Ze szczytu podziwiamy typowy roztoczański krajobraz. Po przejechaniu całej miejscowości na skrzyżowaniu dróg skręcamy w prawo w kierunku Suśca.
40,8 km – koniec trasy na stacji PKP Susiec.
Nawiguj

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: Z dala od zgiełku, podbialskie skarby.

• Początek trasy: Biała Podlaska
  • Dystans: 47,33 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 21 min.
  • Przewyższenia: 209 m
  • Suma podjazdów: 1 413 m
  • Suma zjazdów: 1 248 m

Trasę dla rowerzystów poleca Sowa.jakub1

Tym razem wycieczka krajoznawcza na północny zachód od Białej Podlaskiej. Tematem przewodnim trasy była ucieczka od zgiełku, samochodów, asfaltu, a rozkoszowanie się ciszą, spokojem, przyrodą i bogatym podlaskim krajobrazem. Trasa dedykowana jest dla osób szukających trochę wytchnienia, poznania ciekawych, często zapomnianych dróg i ucieczki gdzie się da od schematu, podróżowania tymi samymi drogami.
Dystans trasy to ok. 50 km. Na trasie zobaczyć można m.in. dolinę rzeki Klukówki, zalew w Witulinie, Rezerwat Przyrody "Chmielinne", Sanktuarium Maryjne w Leśnej Podlaskiej, dawna cerkiew unicka w Witulinie, dworki w Ludwinowie (trudno zobaczyć, własność prywatna) i Terebeli oraz piękną zabudową drewnianą mijanych wiosek, sporo krzyży przydrożnych i kilka kapliczek.

Uwaga ! Pętla po rezerwacie "Chmielinne" tylko dla wytrawnych rowerzystów, momentami bardzo podmokła droga, grząskie błoto, trudny wyjazd z powrotem na szosę, trzeba momentami prowadzić rower Dla osób, które nie chcą próbować swoich sił, proszę udać się od razu w kierunku Ludwinowa.

Pogoda dziś była wyborna znów, słonecznie, a temperatura wręcz idealna.

🚲 Trasa rowerowa: trasa przez gm. Konopnica 2 - fragment czarnego szlaku

• Początek trasy: Lublin
  • Dystans: 30,49 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 54 min.
  • Przewyższenia: 65 m
  • Suma podjazdów: 162 m
  • Suma zjazdów: 163 m

Mriswith poleca tę trasę rowerzystom

Trasa przebiega wzdłuż czarnego szlaku rowerowego gm. Konopnica. Została połączona w pętlę, rozszerzona o odcinek wzdłuż ul. Węglinek, wąwozu im. Jana Pawła II i przy ul. Jana Pawła II.

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Bełżec nr 4 Poznaj Szumy

• Początek trasy: Lubycza Królewska
  • Dystans: 28,14 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 27 min.
  • Przewyższenia: 112 m
  • Suma podjazdów: 848 m
  • Suma zjazdów: 850 m

RowerempoRoztoczu poleca tę trasę

Przebieg: Bełżec - Podlesina - Narol - Paary - Huta Szumy - Susiec.
Stopień trudności: średni.

Z Suśca można wrócić szynobusem lub Centralnym Szlakiem Rowerowym Roztocza przez Łosiniec i Podlesinę (dodatkowo ok. 20 km).

0,0 km - spod dworca PKP udajemy się drogą krajową nr 17 w kierunku głównego skrzyżowania w Bełżcu. Za przejazdem kolejowym po lewej stronie mijamy KAPLICZKĘ NAJŚWIĘTSZEGO SERCA PANA JEZUSA.

1,2 km - na skrzyżowaniu skręcamy w lewo i podążamy drogą wojewódzką nr 865 (kierunek Jarosław).
2,0 km - po lewej stronie dostrzegamy KOŚCIÓŁ MATKI BOŻEJ KRÓLOWEJ POLSKI, 100 metrów dalej, za budynkiem POPÓWKI (przedszkola) stoi CERKIEW GRECKOKATOLICKA PW. ŚW. BAZYLEGO WIELKIEGO.

2,4 km - skręcamy w lewo i drogą gruntową dojeżdżamy do POMNIKA PRZYRODY „.LIPKI” oraz ukrytego wśród drzew POMNIKA ROMÓW I SINTI. Wracamy do drogi wojewódzkiej, krótko kontynuujemy nią przejazd, by po 50 m skręcić w prawo (kierunek Chyże). Obok sklepu odbijamy kolejny raz w prawo, jedziemy drogą z trylinki, by niebawem zobaczyć drogowskaz „jałowiec”. Kierując się nim, dojedziemy do POMNIKA PRZYRODY – JAŁOWCA POSPOLITEGO. Wracamy do drogi asfaltowej i skręcamy w prawo.

4,2 km - osiągamy zabudowania miejscowości Chyże, po lewej stronie pod lasem dostrzegamy murowaną KAPLICZKĘ ŚW. ANTONIEGO. Jadąc asfaltową drogą przez miejscowość, zobaczymy KAPLICĘ NAJŚWIĘTSZEJ MARII PANNY NIEPOKALANEGO POCZĘCIA.

7,8 km - w dalszym ciągu jadąc drogą asfaltową, następnie ok. 800 m gruntową, osiągamy Podlesinę. Tu nad źródliskiem znajduje się przyjemne miejsce na odpoczynek. Stąd kierujemy
się w lewo, przecinamy tory kolejowe i jadąc długą, prostą szosa przez las, następnie aleją kasztanową przez pola dojeżdżamy do zespołu pałacowego - dawnej rezydencji Łosiów w Narolu.

12,5 km - skręcamy w prawo i jedziemy asfaltową drogą przez Narol-Wieś. W miejscowości Paary odbijamy w lewo do miejscowości Huta Szumy.

19,7 km - z Huty Szumy podążamy drogą utwardzoną za znakami żółtego szlaku pieszego Południowego.

23,0 km - w Rebizantach przecinamy szosę i jedziemy 900 m polną drogą do rezerwatu przyrody Nad Tanwią.

24,8 km - wracamy do szosy, skręcamy w lewo i jedziemy nią 3 km do Suśca.

27,8 km - Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo, mijamy pomnik Kargula i Pawlaka, następnie udajemy się w prawo i dojeżdżamy do stacji PKP w Suścu. Tutaj możemy wsiąść do szynobusu i nim wrócić do Bełżca.

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Krasnobród nr 1 Z biegiem Wieprza

• Dystans: 26,74 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 23 min.
  • Przewyższenia: 159 m
  • Suma podjazdów: 539 m
  • Suma zjazdów: 593 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca RowerempoRoztoczu

Wycieczka rozpoczyna się na ul. Spokojnej, tuż obok Sanktuarium. W całości oznakowana kolorem niebieskim. Trasa dość łatwa. Nawierzchnia dróg jest ogólnie dobra. Ze względu na występowanie odcinków drogi gruntowej miejscami lekko piaszczystej, a po opadach błotnistej zalecany jest przejazd rowerem MTB lub trekkingowym. Na odcinku pomiędzy Bondyrzem a Trzepiecinami oraz pomiędzy Obroczą a Zwierzyńcem jest droga gruntowa, miejscami piaszczysta.

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Kochasz rower ale zakupy robisz rozważnie? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Jak przygotować się na wycieczkę rowerową?

Przed rozpoczęciem sezonu rowerowego pamiętaj, by zadbać o swój jednoślad. Przegląd powinno wykonywać się przynajmniej raz w roku. Można samodzielnie dbać o sprzęt, lub oddać go w ręce specjalistów. W serwisach rowerowych oferowane są kompleksowe usługi serwisowe.

Im lepiej będziesz dbać o rower, tym dłużej Ci on posłuży. Poza tym dobry stan techniczny przekłada się na bezpieczną jazdę. Jest to więc bardzo istotne.

Co najmniej raz na rok powinno się sprawdzić:

• napęd, przerzutki, linki, hamulce
  • koła
  • łańcuch

Wydawałoby się, że dbanie o rower to prosta sprawa. Nic bardziej mylnego. Jeśli chcesz odpowiednio dbać o swój jednoślad, potrzebny jest szereg czynności. Jednak na pewno przełoży się to na komfort jazdy oraz długotrwałą sprawność roweru.

Jeśli zadbałeś już o rower, pozostało Ci jedynie zaplanowanie trasy i można ruszać w drogę!

Co wziąć na rower?

W zależności od tego, jak długą planujesz wycieczkę, będzie zależeć Twoja lista rzeczy do zabrania ze sobą. Oczywiście na krótkie, jednodniowe wycieczki rowerowe, nie potrzebujemy wielu rzeczy. Sprawa komplikuje się jednak, jeśli planujemy dłuższą wyprawę.

Na wycieczkę rowerową warto ze sobą zabrać:

• wodę
  • czapkę z daszkiem lub zwykłą
  • rękawiczki na rower
  • uchwyt na telefon do roweru
  • kask
  • okulary

Oczywiście lista rzeczy na rower będzie zależeć od indywidualnych preferencji. Podstawą będzie wygodny strój sportowy oraz buty. Bardzo wygodną opcją są specjalne majtki, spodenki lub legginsy na rower, które są bardzo miękkie, dzięki czemu możemy uniknąć obtarć i większego bólu.

Czapka z daszkiem świetnie sprawdzi się w słoneczny dzień, natomiast zwykła w chłodniejsze dni. Rękawiczki rowerowe zapobiegną obtarciom rąk, a okulary będą chronić Twoje oczy nie tylko przed promieniami słonecznymi ale również przed owadami.

Uchwyt na telefon będzie przydatny, jeśli chcesz swoją trasę śledzić w aplikacji. Kask jest istotny dla Twojego bezpieczeństwa.

Inne przydatne akcesoria: uchwyt na bidon oraz bidon na wodę, nóżka do roweru, zapięcie do roweru, plecak lub saszetka, a także oświetlenie.

Jeśli wybierasz się na dłuższą wycieczkę lista będzie znacznie dłuższa. Musisz pomyśleć, choćby o ubraniach na zmianę czy podstawowych narzędziach, które będą przydatne, jeśli rower ulegnie małej usterce (np. łyżki do opon cyz dętka zapasowa).

Lubelskie trasy rowerowe: Odkryj uroki przyrody i historii

Lubelskie to prawdziwy raj dla miłośników rowerowych wycieczek. Rozległe lasy, malownicze łąki oraz fascynujące lessowe wąwozy tworzą doskonałe warunki dla przyjemnych i atrakcyjnych tras rowerowych.

Nadbużański Szlak Rowerowy, o długości 256 km, wiedzie od Janowa Podlaskiego do Hrubieszowa. Wyprawa szlakiem oznakowanym kolorem czerwonym, to magiczne doświadczenie, prowadzące przez wschodnią część województwa lubelskiego w sąsiedztwie rzeki Bug. Kolejnym interesującym szlakiem jest trasa Kazimierz Dolny – Lublin o długości 67 km. Zachwyci różnorodnością krajobrazów i bogatą historią regionu. Jeśli zależy Ci na zachodniej części Wyżyny Lubelskiej, nie może zabraknąć szlaku Kazimierz Dolny - Kraśnik.

Nie zwlekaj! Skorzystaj z bogactwa tras rowerowych w Lubelskim i ciesz się aktywnym wypoczynkiem, odkrywając piękno przyrody i historii tego niezwykłego regionu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Rowerem w woj. lubelskim. Gdzie w weekend 15 - 16 czerwca? Pomysły na jednodniowy wypad - Kurier Lubelski