IPT - pasek artykułowy

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
Zastanawiasz się nad pomysłem na wycieczkę rowerową w woj. opolskim? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Proponujemy 10 ciekawych propozycji tras. Mają różne stopnie trudności czy długości, dlatego każdy może znaleźć coś dla siebie. Razem z Taseo proponujemy Wam 10 tras na wycieczkę rowerową w woj. opolskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Przekonaj się, jakie trasy rowerowe w woj. opolskim przygotowaliśmy na weekend.

Spis treści

Trasy rowerowe po woj. opolskim

We współpracy z Traseo wybraliśmy dla Was 10 tras rowerowych w woj. opolskim, które przetestowali inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Sprawdź wybrane trasy o różnym stopniu trudności. Spokojna wyprawa malowniczym szlakiem, a może coś szalonego i trudnego? W wybranych przez nas trasach każdy znajdzie coś dla siebie. Wybierz plan wycieczki i przygotuj się do wyjazdu.

Zanim wyruszysz w trasę, upewnij się, jaka będzie pogoda. W sobotę 04 maja w woj. opolskim ma być od 11°C do 25°C. Nie powinno padać. W niedzielę 05 maja w woj. opolskim ma być od 11°C do 24°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 0% do 38%.

🚲 Trasa rowerowa: „PAMIĘĆ 1992”

• Dystans: 6,73 km
  • Czas trwania wyprawy: 25 min.
  • Przewyższenia: 9 m
  • Suma podjazdów: 9 m
  • Suma zjazdów: 8 m

Mazi88 poleca tę trasę

Trasa łatwa, przyjemna, akurat na rozgrzewkę albo na podróż z pociechami. Wyruszamy prosto w stronę Dziergowic. Uważamy na ruch samochodów. Dojeżdżamy do skrzyżowania z ulicą DYREKCYJNĄ skręcamy w prawo. (1) Wjeżdżamy na teraz pożarzyska. Aż trudno uwierzyć w tragedię jaka tutaj się rozegrała w 1992 roku. (2) Mijamy miejsca tragicznej śmierci dwóch strażaków i pomnik upamiętniający tamte wydarzenia. Na krzyżówce (3) skręcamy w prawo i cały czas prosto. Podziwiając odbudowany las po pożarze. Mijamy pas do lądowania dla samolotów. Można tutaj usiąść, odpocząć i pooddychać świeżym powietrzem. W między czasie obserwując okolicę w poszukiwaniu mieszkańców lasów. Ruszamy w dalszą drogę. Jedziemy prosto aż do asfaltu. (4) Tutaj skręcamy w prawo i cały czas główną drogą aż do stadionu.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Krzyże pokutne pojednania Wigańcice , Mikołajowa Kolnica,Wierzbnik , Wojsław, Jasienica, Jasłowek

• Początek trasy: Otmuchów
  • Dystans: 102 km
  • Czas trwania wyprawy: 7 godz. i 4 min.
  • Przewyższenia: 126 m
  • Suma podjazdów: 643 m
  • Suma zjazdów: 631 m

Januszek_44 poleca tę trasę rowerzystom

Kolejny dzień poszukiwania krzyży pokutnych . Parkuję w Ziębicach , poza ścisłym centrum nie ma tu raczej problemów z zaparkowaniem auta . Ruszam w stronę Wigańćic , tam przy kościele bez problemu odnajduję pierwszy krzyż . Potem kolejna miejscowość Mikołajowa . Dzięki wskazaniom mieszkańca bez problemu , na skraju lasu , totalnie zarośnięty odnajduję kolejny krzyż . Kolejne krzyże stoją w pobliżu kościołów więc raczej łatwo je odszukać , przy jednym z kościołów dostępu broni stadko gęsi .
W powrotnej drodze za Henrykowem mam do odszukania krzyż pokutny w Jasienicy . Ten stoi gdzieś w lesie . Miałem trochę szczęścia bo pracownik leśny instruuje mnie dokładnie gdzie mam jechać i poszukiwania są krótkie .
Teraz jeszcze Jasłówek . Mijam tą maleńką miejscowość i szutrową , polną drogą dojeżdżam do Lipy .Tutaj pomagają rozmowy z mieszkańcami . Wracam do Jasłówka i w szuwarach przy samej drodze krzyż odnajduję .

🚲 Trasa rowerowa: Pętla wokół Dziergowic

• Dystans: 22,15 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 23 min.
  • Przewyższenia: 26 m
  • Suma podjazdów: 38 m
  • Suma zjazdów: 45 m

Mazi88 poleca tę trasę

Jedziemy drogą BARACHOWSKA skręcamy w OD LOTNISKA (1) i prosto w góra i dół aż do skrzyżowania z drogą Dziergowską. Jedziemy w prawo, zaraz w lewo. (2) Tą drogą docieramy do “Od Mostka Raciborskiego”. Skręcamy w lewo. Droga z szutrowej zamienia się w piaskową i prowadzi po obrzeżach wykopu kopalni piasku. (3 i 4) Jedziemy po łuku i przed kolejnym wirażem w prawo skręcamy w lewo w stronę lasu aby znowu wylądować na “Od Mostka Raciborskiego”. Jedziemy w prawo w stronę torów kolejowych. Po lewej mijamy “jeziorka pokopalniane”.(5) Mijamy tory kolejowe. Główna droga prowadzi w prawo a my skręcamy w lewo w gęściejszy las. Przejeżdżamy koło osiedla domków jednorodzinnych. Przekraczamy główną drogę Kuźnia Raciborska - Kędzierzyn-Koźle. Jedziemy przyjemnie z górki w dół. Na rozwidleniu skręcamy w lewo. Dojeżdżamy do zabudowań gdzie skręcamy w prawo i cały czas przed siebie rozglądając się za zwierzętami ukrytymi wśród łąk. Kolejne skrzyżowanie to kolejne skręcanie w prawo. Jedziemy głównym szlakiem. Na krzyżówce z drogą Odrzańską skręcamy w prawo. Droga doprowadza nas do Przystani na Odrze. (6) Skręcamy w lewo. Wałem docieramy do zabudowań. Jedziemy asfaltem cały czas przed siebie. Asfalt skręca w prawo a my w lewo w drogę gdzie las będziemy mieli po lewej stronie. Kolejne skrzyżowanie znowu w lewo a później na drugim rozwidleniu w prawo. Wjeżdżamy w zabudowania. Na głównej drodze skręcamy raz w lewo i jedziemy w stronę Kuźni Raciborskiej. Mijamy po prawej stronie Rafamet. Za przejazdem kolejowym skręcamy w lewo. Jadąc tą droga docieramy do startu wycieczki.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Krzyże pokutne pojednania Wilków W , Dankowice , Szczawin , Ludów Śl, Podgaj , Młynica , Dębowa G

• Dystans: 74,63 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 22 min.
  • Przewyższenia: 195 m
  • Suma podjazdów: 723 m
  • Suma zjazdów: 714 m

Januszek_44 poleca tę trasę

Kolejna trasa w poszukiwaniu krzyży pokutnych . Auto zostawiam na przydrożnym parkingu w Wilkowie Wielkim . Tu także przy kościele znajdują się dwa monolityczne krzyże pokutne . Trudno je znaleźć bo zasłonięte są przez porastające tam krzewy . Teraz ruszam w stronę Strzelina . Początkowo trasa biegnie polną nie uczęszczaną drogą . Wysoka trawa i chaszcze powodują ,że po kilku minutach mam mokre buty . Wszystko wynagradza widok na Wzgórza Strzelińskie . Po drodze w Dankowicach przy skrzyżowaniu dróg stoi kolejny krzyż . Strzelin tak naprawdę mijam bokiem a potem w okolicy Szczawina , za rowem odnajduje kolejny krzyż . Teraz już Ludów Śląski . Jeden z krzyży stoi przy miejscowym kościele . Drugi kawałek dalej na polu . Plony już zebrane więc krzyż widać z daleka .
W Podgaju krzyż znajduje się przy świetlicy . Trudno go znaleźć bo został z niego już tylko niewielki fragment przy głównych schodach .
Krzyż w Młynicy także stoi przy głównej drodze i gdyby nie wysoka kukurydza byłby piękny widok na Ślężę .Ostatni dziś krzyż to okolica Dębowej Góry . Aby się tam dostać przebija się przez gęste krzaki i mocno pod górę . Jest to chyba lepsza opcja niż jazda główną drogą

🚲 Trasa rowerowa: Do Pieczary Zbójników koło Lądka Zdroju

• Dystans: 30,46 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 45 min.
  • Przewyższenia: 186 m
  • Suma podjazdów: 520 m
  • Suma zjazdów: 503 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Januszek_44

Na mapie znalazłem jakiś obiekt o nazwie Jaskinia Wapienna, nazywany często Pieczarą Zbójników. Trafić tam bardzo łatwo. Za Lądkiem Zdr., koło przydrożnej kaplicy, należy skręcić w prawo. Tam oznakowana trasa zaprowadzi nas prosto do tej jaskini, a właściwie wykutej przez człowieka sztolni. Dla miłośników takich obiektów to pewnie gratka.

🚲 Trasa rowerowa: Jesienna trasa na Tri Kameny

• Dystans: 92,57 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 9 min.
  • Przewyższenia: 641 m
  • Suma podjazdów: 1 723 m
  • Suma zjazdów: 1 719 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Januszek_44

Piękny październikowy dzień . Wyruszam przed 10 , jest już trochę cieplej . Mijam Bielice , kieruje się w stronę granicy . Potem wybieram drogę przez Biały Spław i tak znajduje się w okolicy Travnej Hory , zimową trasą biegową dojeżdżam do Cisarskiej Boudy i teraz jadę w stronę Brannej . Wybieram szlak pieszy , który miejscami jest bardzo stromy . Dojeżdżam do Ostrużnej . Nie tu zamierzałem wylądować , ale okazał się ,że to fajne miejsce . Bocznymi drogami dojeżdżam do Brannej a stąd już prosta droga na Tri Kameny . Piękny widok jak rozciąga się tego miejsca z nawiązką odpłaca poniesione trudy . W drodze powrotnej ze zgrozą stwierdzam ,że tylna opona uległa rozległemu uszkodzeniu . Udało się dojechać :)
Nawiguj

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: SZLAKIEM LEŚNICZÓWEK

• Dystans: 16,88 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 3 min.
  • Przewyższenia: 46 m
  • Suma podjazdów: 53 m
  • Suma zjazdów: 52 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Mazi88

KuzniaWsiodełku.pl poleca:
Ruszamy z parkingu koło szkoły i kierujemy się w stronę lasu. Po lewej stronie mamy działki. Z końcem działek skręcamy w lewo i jedziemy cały czas prosto, po drodze oglądając piękno kuźniańskiego lasu. Dojeżdżamy do skrzyżowania, na którym jedziemy w lewo. (1) Szlak koloru CZERWONEGO prowadzi do KRASIEJOWA. Po przejechaniu około 2 km widzimy przed sobą płot z desek, na których został odciśnięty ząb czasu. (2) Jedziemy prosto przez łąki. Droga szutrowa zmienia się w asfaltową. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo. Dojeżdżamy do pomnika. Przeskakujemy na drugą stronę ruchliwej drogi Racibórz – Gliwice. Kierujemy się w stronę leśniczówki. Od leśniczówki prowadzi nas droga HUBERTUSOWA. Na skrzyżowaniu jedziemy w lewo. Posuwając się cały czas prosto, przejeżdżamy przed drogę prowadzącą z Rud do Raciborza. Dojeżdżamy do Leśniczówki Wildek (4). Skręcamy w lewo i szlakiem koloru czerwonego jedziemy do kolejnej Leśniczówki Krasiejów. (5) Tutaj skręcamy w prawo w ulicę RACZOKOWĄ. Droga prowadzi u podnóża wzniesienia zwanego Szlozberg.(6) Wyjeżdżamy na drodze prowadzącej z Kuźni Raciborskiej do Rud. Skręcamy w lewo. Kawałek za znakiem Kuźnia Raciborska po prawej stronie w oddali widzimy przedostatnią leśniczówkę na naszej drodze (7). Jedziemy prosto i za latarnią z reklamą skręcamy w lewo w las. Za granicą lasu po lewej stronie w oddali widzimy ostatnią leśniczówkę podczas naszej wyprawy. (8) Kierujemy się w prawo aż do skrzyżowania z ulicą Świerczewskiego, skręcamy w lewo i prosto do startu naszej wycieczki.

🚲 Trasa rowerowa: SUDETYSPORT Na Skowronią Górę

• Dystans: 17,96 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 7 min.
  • Przewyższenia: 363 m
  • Suma podjazdów: 581 m
  • Suma zjazdów: 587 m

Myszor1980 poleca tę trasę

Trasa częściowo asfaltowa, częściowo duktami leśnymi. Malownicze widoki z Przełęczy Puchaczówka, ciekawe Pasterskie Skały oraz kulminacyjny punkt wycieczki Skowronia Góra, gdzie rozpościera się wspaniały widok we wszystkich kierunkach.

🚲 Trasa rowerowa: Na zamek w Międzylesiu

• Dystans: 100,69 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 4 min.
  • Przewyższenia: 481 m
  • Suma podjazdów: 1 491 m
  • Suma zjazdów: 1 497 m

Januszek_44 poleca tę trasę rowerzystom

Dziś rowerowa wycieczka na trasie , której dawno już nie przejechałem . W Starym Mescie należy przejechać fragment drogi szutrami ponieważ kładziony jest nowy asfalt na trasie do Hanuszovic. Za Hanuszovicami zjeżdżam w stronę Jeraba . Trudny i długi podjazd , ale tu także niespodzianka położono nowy asfalt . Potem zjazd w stronę Bazyliki górującej nad Hanuszovicami . Dziś tu pustki . Następnie ruszam w stronę przejścia granicznego Boboszów . Zatrzymuje się Międzylesiu . Odwiedziłem zamek , który oferuje noclegi a także zamkową restauracje . Placek po węgiersku niestety mnie nie zachwycił ....może kiedyś tu jeszcze wdepnę .

🚲 Trasa rowerowa: Pętla Orłowiec , Dwie Przełęcze , Złoty Stok

• Dystans: 60,26 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 14 min.
  • Przewyższenia: 369 m
  • Suma podjazdów: 1 024 m
  • Suma zjazdów: 1 015 m

Januszek_44 poleca tę trasę

Piękny listopadowy dzień , trzeba z tego skorzystać . Wyruszam do Lądka a tam wjeżdżam ponownie na pętle Orłowiec . Tak dojeżdżam do Pętli dwie Przełęcze , która jak jedyna jest dwukierunkowa . Potem Pętla Złoty Stok . W Złotym Stoku jak zwykle trochę się gubię , ale najważniejsze ,że trafiam na bramkę i drogę powrotną . Przejeżdżam przez teren Kopalni w Złotym Stoku , ruch mały , parę samochodów . Chyba wszyscy w podróży służbowej :)

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Kochasz rower ale zakupy robisz rozważnie? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Wycieczka rowerowa - jak się przygotować?

Przed rozpoczęciem sezonu rowerowego pamiętaj, by zadbać o swój jednoślad. Przegląd powinno wykonywać się przynajmniej raz w roku. Można samodzielnie dbać o sprzęt, lub oddać go w ręce specjalistów. W serwisach rowerowych oferowane są kompleksowe usługi serwisowe.

Im lepiej będziesz dbać o rower, tym dłużej Ci on posłuży. Poza tym dobry stan techniczny przekłada się na bezpieczną jazdę. Jest to więc bardzo istotne.

Co najmniej raz na rok powinno się sprawdzić:

• napęd, przerzutki, linki, hamulce
  • koła
  • łańcuch

Wydawałoby się, że dbanie o rower to prosta sprawa. Nic bardziej mylnego. Jeśli chcesz odpowiednio dbać o swój jednoślad, potrzebny jest szereg czynności. Jednak na pewno przełoży się to na komfort jazdy oraz długotrwałą sprawność roweru.

Jeśli zadbałeś już o rower, pozostało Ci jedynie zaplanowanie trasy i można ruszać w drogę!

Co wziąć na rower?

W zależności od tego, jak długą planujesz wycieczkę, będzie zależeć Twoja lista rzeczy do zabrania ze sobą. Oczywiście na krótkie, jednodniowe wycieczki rowerowe, nie potrzebujemy wielu rzeczy. Sprawa komplikuje się jednak, jeśli planujemy dłuższą wyprawę.

Na wycieczkę rowerową warto ze sobą zabrać:

• wodę
  • czapkę z daszkiem lub zwykłą
  • rękawiczki na rower
  • uchwyt na telefon do roweru
  • kask
  • okulary

Oczywiście lista rzeczy na rower będzie zależeć od indywidualnych preferencji. Podstawą będzie wygodny strój sportowy oraz buty. Bardzo wygodną opcją są specjalne majtki, spodenki lub legginsy na rower, które są bardzo miękkie, dzięki czemu możemy uniknąć obtarć i większego bólu.

Czapka z daszkiem świetnie sprawdzi się w słoneczny dzień, natomiast zwykła w chłodniejsze dni. Rękawiczki rowerowe zapobiegną obtarciom rąk, a okulary będą chronić Twoje oczy nie tylko przed promieniami słonecznymi ale również przed owadami.

Uchwyt na telefon będzie przydatny, jeśli chcesz swoją trasę śledzić w aplikacji. Kask jest istotny dla Twojego bezpieczeństwa.

Inne przydatne akcesoria: uchwyt na bidon oraz bidon na wodę, nóżka do roweru, zapięcie do roweru, plecak lub saszetka, a także oświetlenie.

Jeśli wybierasz się na dłuższą wycieczkę lista będzie znacznie dłuższa. Musisz pomyśleć, choćby o ubraniach na zmianę czy podstawowych narzędziach, które będą przydatne, jeśli rower ulegnie małej usterce (np. łyżki do opon cyz dętka zapasowa).

Najciekawsze miejsca w woj. opolskim. Które atrakcje odwiedzić?

Woj. opolskie słynie z pięknej przyrody – amatorzy jazdy jednośladem nie powinni się tam nudzić. Jednym z najpiękniejszych miejsc stworzonych przez naturę jest wygasły wulkan, czyli Góra Świętej Anny. Kontakt z opolską florą i fauną zapewniają też pozostałe szczyty – Góry Opawskie, których szlaki przeprowadzą was przez najładniejsze tereny regionu. Okolice miejscowości Moszna kryją z kolei piękny park, zlokalizowany przy jednym z najpiękniejszych zamków w kraju. Chcąc zwiedzić podobne obiekty zachęcamy was do skierowania się w stronę pozostałych budowli na Opolskim Szlaku Zamków i Pałaców. Pełną zabytków stolicę regionu – Opole – także spokojnie zwiedzicie z perspektywy siodełka.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Wycieczki rowerowe w woj. opolskim. Gdzie w weekend 4 - 5 maja? Pomysły na jednodniową wyprawę - Nowa Trybuna Opolska