IPT - pasek artykułowy

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
Rozmyślasz nad wyprawę rowerową w woj. opolskim? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Znaleźliśmy 10 ciekawych propozycji tras. Mają różne stopnie trudności czy dystansu, dlatego każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Razem z Taseo proponujemy Wam 10 tras na wyjazd rowerem w woj. opolskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Przekonaj się, jakie trasy rowerowe w woj. opolskim proponujemy na weekend.

Spis treści

Trasy rowerowe po woj. opolskim

We współpracy z Traseo wybraliśmy dla Was 10 tras rowerowych w woj. opolskim, które przetestowali inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Sprawdź wybrane trasy o różnym stopniu trudności. Spokojna wyprawa malowniczym szlakiem, a może coś szalonego i trudnego? W wybranych przez nas trasach każdy znajdzie coś dla siebie. Wybierz plan wycieczki i przygotuj się do wyjazdu.

Zanim wyruszysz w drogę, sprawdź prognozę pogody. W sobotę 18 maja w woj. opolskim ma być od 11°C do 22°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 0% do 25%. W niedzielę 19 maja w woj. opolskim ma być od 13°C do 21°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 12% do 49%.

🚲 Trasa rowerowa: Racibórz - Bohumin przez 3 rezerwaty przyrody

• Początek trasy: Baborów
  • Dystans: 70,61 km
  • Czas trwania wyprawy: 10 godz. i 46 min.
  • Przewyższenia: 136 m
  • Suma podjazdów: 1 689 m
  • Suma zjazdów: 1 666 m

Mique poleca tę trasę

Celem wycieczki było zapoznanie się z 3 rezerwatami przyrody na pograniczu polsko- czeskim: Góra Gipsowa, Rozumice i czeski Darenec. Było trochę pchania rowerów przez krzaczory, sporo podjazdów i zjazdów, ale czego się nie robi dla idei :-)

🚲 Trasa rowerowa: Hubertus 2

• Początek trasy: Kędzierzyn-Koźle
  • Dystans: 27,67 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 44 min.
  • Przewyższenia: 82 m
  • Suma podjazdów: 123 m
  • Suma zjazdów: 122 m

Mazi88 poleca tę trasę

Ruszamy z parkingu koło szkoły kierujemy się w stronę lasu. Po lewej stronie mamy działki. Z końcem działek skręcamy w lewo i jedziemy cały czas prosto. Po drodze oglądając piękno kuźniańskiego lasu. Na trzecim skrzyżowaniu skręcamy w lewo pod górę. Teraz jak na rollercosterze góra dół. Głównym szlakiem lekko w prawo i przed siebie aż dotrzemy do „szlozberga”. (1, 2, 3) W dół droga szutrowa zmienia się w asfaltową. Dojeżdżamy do pomnika. Przeskakujemy na drugą stronę ruchliwej drogi Racibórz – Gliwice. Kierujemy się w stronę leśniczówki. Od leśniczówki prowadzi nas droga HUBERTUSOWA. Na skrzyżowaniu jedziemy prosto (4) Przy dużym pniu skręcamy w lewo. (5, 5a) Droga prowadzi w dół. Można się nieźle rozpędzić. W połowie górki po prawej mamy kamień pamiątkowy. (6) Dojeżdżamy do Hubertusa. (7, 8, 9, 10) W dalszą drogę udajemy się w dół. Skręcamy w prawo. Ścieżka wyprowadzi nas do ośrodka wypoczynkowego BUK. (11, 12, 13, 14, 15) Zwiedzamy tamte rejony. Wyjeżdżając wchodzimy na Górę Wiktorii. (16) Droga asfaltowa prowadzi Nas koło boiska później szkoły i jesteśmy na skrzyżowaniu gdzie jedziemy w stronę Bazyliki. W ciepłe dni tłumy ludzi odwiedzają to miejsce. My kierujemy się na „BRANTOLKĘ”. (17, 18, 19) Po drodze można odwiedzić lokal, w którym rowerzyści zatrzymują się aby uzupełnić płyny. Przejeżdżamy tory kolejowe i na pierwszym skrzyżowaniu skręcamy w lewo, znak na Kuźnię. (20) Jedziemy ciągle główną drogą. Mijamy kolejny raz tory kolejowe i dalej prosto. Wjeżdżamy na teren pożarzyska. Po około 7 km dojeżdżamy do drogi BARACHOWSKIEJ. Skręcamy w lewo. Drogą asfaltową jedziemy aż do stadionu w Kuźni. Tutaj skręcamy kolejny raz w lewo. Kierujemy się na Racibórz. Mijamy Kościół. Jedziemy aż do granicy lasu. Skręcamy w drogę pomiędzy lasem i działkami. Jesteśmy w miejscu startu naszej wyprawy.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Na wieżę Hemberk

• Dystans: 100,78 km
  • Czas trwania wyprawy: 9 godz. i 13 min.
  • Przewyższenia: 564 m
  • Suma podjazdów: 1 778 m
  • Suma zjazdów: 1 781 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Januszek_44

Na tej wieży mnie nie jeszcze nie było. Po drodze duże emocje na Rychlebskich ścieżkach.

🚲 Trasa rowerowa: Nysa -- Kamieniec Ząbkowicki

• Początek trasy: Otmuchów
  • Stopień trudności: 1.0
  • Dystans: 65,88 km
  • Czas trwania wyprawy: 8 godz. i 23 min.
  • Przewyższenia: 109 m
  • Suma podjazdów: 524 m
  • Suma zjazdów: 451 m

Rowerzystom trasę poleca AlterSpider

Dziś wyprawa Nysa - Kamień Ząbkowicki a w niej :

Dom Wagi Miejskiej (niem. Waagehaus Kämmereigebäude) – zabytkowy budynek przy ulicy Sukienniczej, w bloku kamienic śródrynkowych w Nysie.

Wieża Wrocławska (Wieża Bramy Wrocławskiej, Biała Wieża) – gotycka budowla obronna, jedna z kilku zachowanych części średniowiecznych obwarowań miejskich Nysy, wraz z Wieżą Ziębickią i fragmentami murów obronnych.

Fort II, albo Regulicki jest najdalej na północ wysuniętym dziełem nyskiej twierdzy. Konstrukcyjnie niemal identyczny z fortem I, i również jak on powstał jako dzieło prowizoryczne w latach 1865-66 i przebudowany na fort stały w latach 1871-73. Posiada narys czworobocznej lunety z wklęsłą ścianą szyjową. Jest fortem jednowałowym z trawersami i schronami na wałach dla piechoty i artylerii. Pod wałami znajdują się kazamaty koszarowo gospodarcze. W przeciwieństwie do swego bliźniaka fort III posiada chodniki przeciwminowe. Mur szyjowy niski umożliwiał wgląd i ostrzał z Obwałowań Wysokich znajdujących się zaledwie 550 m stąd.
Od 1934 roku służył jako magazyn sprzętu wojskowego, po roku 1945 również.
Obecnie gospodarzem obiektu jest Fundacja Twierdza Nysa i w sezonie turystycznym jest udostępniony do zwiedzania.

Fort Bombardierski założony na narysie kleszczowym 4 ramiennej gwiazdy z północnym ostrzem lekko zaokrąglonym. Wielkością cały fort odpowiada rozmiarom jednego naroża Fortu Prusy. Wały ziemne oskarpowane cegłą z profilem dla piechoty i trzema ławami artyleryjskimi w narożach oraz pochylniami wjazdowymi z poziomu dziedzińca . Pod wałami kazamaty koszarowo-magazynowe. Brama wjazdowa w formie przecięcia wału pośrodku kleszcza południowego. Oskarpowanie kleszcza północnego zniszczone. Sucha fosa z oskarpowanym cegłą przeciwstokiem przegrodzona murem /grodzią/ przy ostrzu północnym i wschodnim tj. na stykach z dalszymi obwarowaniami. Fort użytkowany przez wojsko /hodowlę świń/ ulega dewastacji zarówno od strony dziedzińca i kazamatów jak roślinności na wałach i przedstoku.

Zamek w Otmuchowie – budowla wzniesiona w średniowieczu, rozbudowana w latach 1585–1596 w stylu renesansowym, przebudowana w XVII w. w stylu barokowym, rezydencja biskupów wrocławskich do 1810.

Pałac w Kamieńcu Ząbkowickim – monumentalny zabytkowy pałac neogotycki z XIX wieku znajdujący się w mieście Kamieniec Ząbkowicki w województwie dolnośląskim.

🚲 Trasa rowerowa: Krzyże pokutne - pojednania Kąty Bystrzyckie

• Stopień trudności: 1.0
  • Dystans: 36,9 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 11 min.
  • Przewyższenia: 177 m
  • Suma podjazdów: 538 m
  • Suma zjazdów: 527 m

Trasę dla rowerzystów poleca Januszek_44

Człowiek sobie siedzi w domu zadowolony ,że już wszystkie krzyże pokutne na terenie powiatu kłodzkiego obskoczył :) a tu nagle pojawiają się dwa nowe i to całkiem blisko bo w Katach Bystrzyckich. No może nie takie nowe bo raczej średniowieczne , ale jednak . Nic prostszego , rower i w drogę . Pogoda taka sobie , wieje , czasem pokropi , ale widoki na jesienne góry , a i same krzyże godne uwagi.
Dziś typowo po asfalcie , w lasach kałuże wody i błoto , może lepiej niech trochę podmarznie .

🚲 Trasa rowerowa: Gliwicka

• Początek trasy: Zawadzkie
  • Dystans: 43,7 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 3 min.
  • Przewyższenia: 85 m
  • Suma podjazdów: 2 454 m
  • Suma zjazdów: 2 479 m

Rowerzystom trasę poleca Mirek63pl

Nawiguj

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: W górach opawskich

• Dystans: 58,9 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 9 min.
  • Przewyższenia: 409 m
  • Suma podjazdów: 1 224 m
  • Suma zjazdów: 1 204 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Januszek_44

Zaraz za Jesenikiem cudowny podjazd w miejscowości Dterichov i jak tu nie kochać roweru , po drodze rozpadł mi się pedał rowerowy , ale jak udało się to wszystko poskładać . W okolicach Rejviz i Zlatych Hor wielu rowerzystów i pieszych , poza tym trasa prawie pusta . Na krotki popas zatrzymałem się w kościoła P. Marie Pomocne i załapałem się na darmowe cisto ...to chyba jakiś czeski zwyczaj , na "wielkich zydlach " też mi się udało. Dziś trochę zmarzłem .....
Nawiguj

🚲 Trasa rowerowa: Elektrownia Dlouhé Straně - jeden z siedmiu cudów Czech - na rowerze

• Początek trasy: Głuchołazy
  • Stopień trudności: 3.0
  • Dystans: 51,17 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 10 min.
  • Przewyższenia: 883 m
  • Suma podjazdów: 1 201 m
  • Suma zjazdów: 1 182 m

Rowerzystom trasę poleca Januszek_44

Elektrownię odwiedziłem już kilka razy , pieszo , na rowerze , na biegówkach . Rowerem najczęściej asfaltową drogą , ta którą jeżdżą także auta . Tym razem auto zostawia w miejscowości Loucna . Znalazłem tu duży , pusty i bezpłatny parking . Rowerem jadę do miejscowości Marsikov . Na chwilę przystaje przy drewnianym kościele Św Michała . Tu zaczyna się podjazd . Temperatura daje się we znaki mimo ,że jest jeszcze dość wcześnie . Na szczęście dość szybko zaczyna się las a przy drodze płynie strumień . Wspinam się więc powoli podążając do górnego zbiornika elektrowni . Osiągam prawie 900 mnpm i wtedy zaczyna się długi zjazd ........jedzie się pięknie , ale wiem teraz ,że na krótkim odcinku pokonam około 600 metrów przewyższenia . Trasa faktycznie jest wymagająca , Spotykam tu kliku pieszych i 4 rowerzystów , 3 na elektrykach i jeden młodzik na góralu ....czuję się trochę jak dinozaur :),
Do górnego zbiornika turyści dowożeni są autobusami / Ci którzy zwiedzają elektrownię / oraz podchodzą od wyciągu z miejscowości Kouty . Tłoczno więc dziś . Temperatura na moim GPS 35 stopni....czas się ochłodzić na długim zjeździe

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Pradziad magiczny szczyt

• Dystans: 80,79 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 47 min.
  • Przewyższenia: 1 033 m
  • Suma podjazdów: 3 504 m
  • Suma zjazdów: 2 534 m

Trasę dla rowerzystów poleca Januszek_44

To juz co roczna tradycja, wjazd na Pradziada

Pradziad (1491m n.p.m.) to jedno z trzech najwyższych wzniesień Sudetów, obok Śnieżki i Śnieżnika. To także popularny ośrodek sportów zimowych.

Jako szczyt górujący nad pasmem Jesenik, z charakterystyczną wieżą radiowo-telewizyjną Pradziad jest dobrym punktem orientacyjnym widocznym z bardzo daleka.

Widać go z drogi z Nysy do Kłodzka, prowadzącej do Kotliny Kłodzkiej.
Nawiguj

🚲 Trasa rowerowa: Ołdrzychowice - Sędzisz -studnia Oppersdorff- kaplica na Górze Krzyżowej

• Dystans: 58,21 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 28 min.
  • Przewyższenia: 560 m
  • Suma podjazdów: 1 049 m
  • Suma zjazdów: 1 036 m

Rowerzystom trasę poleca Januszek_44

Kilka lat temu podjąłem próbę przejechania tej trasy . Gdzieś w okolicach Góry Sędzisz , która jest fantastycznym miejscem widokowym , zgubiłem czarny szlak . Tym razem oznaczenia są bardzo wyraźne i udało się przejechać fragment tej trasy . Po drodze , lekko poza szlakiem studnia Oppersdodff oraz kaplica na Górze Krzyżowej . Trasa w ciszy i spokoju , żadnych turystów na trasie

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Kochasz rower ale zakupy robisz rozważnie? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Przygotowanie do wycieczki rowerowej

Przed rozpoczęciem sezonu rowerowego pamiętaj, by zadbać o swój jednoślad. Przegląd powinno wykonywać się przynajmniej raz w roku. Można samodzielnie dbać o sprzęt, lub oddać go w ręce specjalistów. W serwisach rowerowych oferowane są kompleksowe usługi serwisowe.

Im lepiej będziesz dbać o rower, tym dłużej Ci on posłuży. Poza tym dobry stan techniczny przekłada się na bezpieczną jazdę. Jest to więc bardzo istotne.

Co najmniej raz na rok powinno się sprawdzić:

• napęd, przerzutki, linki, hamulce
  • koła
  • łańcuch

Wydawałoby się, że dbanie o rower to prosta sprawa. Nic bardziej mylnego. Jeśli chcesz odpowiednio dbać o swój jednoślad, potrzebny jest szereg czynności. Jednak na pewno przełoży się to na komfort jazdy oraz długotrwałą sprawność roweru.

Jeśli zadbałeś już o rower, pozostało Ci jedynie zaplanowanie trasy i można ruszać w drogę!

Co zabrać na wyprawę rowerową?

W zależności od tego, jak długą planujesz wycieczkę, będzie zależeć Twoja lista rzeczy do zabrania ze sobą. Oczywiście na krótkie, jednodniowe wycieczki rowerowe, nie potrzebujemy wielu rzeczy. Sprawa komplikuje się jednak, jeśli planujemy dłuższą wyprawę.

Na wycieczkę rowerową warto ze sobą zabrać:

• wodę
  • czapkę z daszkiem lub zwykłą
  • rękawiczki na rower
  • uchwyt na telefon do roweru
  • kask
  • okulary

Oczywiście lista rzeczy na rower będzie zależeć od indywidualnych preferencji. Podstawą będzie wygodny strój sportowy oraz buty. Bardzo wygodną opcją są specjalne majtki, spodenki lub legginsy na rower, które są bardzo miękkie, dzięki czemu możemy uniknąć obtarć i większego bólu.

Czapka z daszkiem świetnie sprawdzi się w słoneczny dzień, natomiast zwykła w chłodniejsze dni. Rękawiczki rowerowe zapobiegną obtarciom rąk, a okulary będą chronić Twoje oczy nie tylko przed promieniami słonecznymi ale również przed owadami.

Uchwyt na telefon będzie przydatny, jeśli chcesz swoją trasę śledzić w aplikacji. Kask jest istotny dla Twojego bezpieczeństwa.

Inne przydatne akcesoria: uchwyt na bidon oraz bidon na wodę, nóżka do roweru, zapięcie do roweru, plecak lub saszetka, a także oświetlenie.

Jeśli wybierasz się na dłuższą wycieczkę lista będzie znacznie dłuższa. Musisz pomyśleć, choćby o ubraniach na zmianę czy podstawowych narzędziach, które będą przydatne, jeśli rower ulegnie małej usterce (np. łyżki do opon cyz dętka zapasowa).

Najciekawsze miejsca w woj. opolskim. Które atrakcje odwiedzić?

Woj. opolskie słynie z pięknej przyrody – amatorzy jazdy jednośladem nie powinni się tam nudzić. Jednym z najpiękniejszych miejsc stworzonych przez naturę jest wygasły wulkan, czyli Góra Świętej Anny. Kontakt z opolską florą i fauną zapewniają też pozostałe szczyty – Góry Opawskie, których szlaki przeprowadzą was przez najładniejsze tereny regionu. Okolice miejscowości Moszna kryją z kolei piękny park, zlokalizowany przy jednym z najpiękniejszych zamków w kraju. Chcąc zwiedzić podobne obiekty zachęcamy was do skierowania się w stronę pozostałych budowli na Opolskim Szlaku Zamków i Pałaców. Pełną zabytków stolicę regionu – Opole – także spokojnie zwiedzicie z perspektywy siodełka.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Rowerem w woj. opolskim. Gdzie w weekend 18 - 19 maja? Pomysły na jednodniowy wypad - Nowa Trybuna Opolska